Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Adamik, Anna Iwona"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw w regionie : budowanie konkurencyjności firm i regionu(Wydawnictwo Difin, 2012) Adamik, Anna Iwona; Cygler, Joanna[...] Praca składa się z dziesięciu zwartych, logicmie powiązanych ze sobą rozdziałów, prowadzących czytelnika od podstawowych kwestii wyjaśniających zarówno istotę i uwarunkowania rozwoju i konkurencyjności regionu (rozdział 1 ), jak i specyfikę i rolę małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce regionu (rozdział 2), poprzez zagadnienia pogłębiające wiedzę w kluczowych dla tematu obszarach (rozdziały 3, 4, 5, 6, 7), aż do zaprezentowania wyników badań empirycmych (rozdziały 8, 9 i 10). W celu pogłębienia wiedzy o badanym układzie zagadnień w rozdziale trzecim zwrócono uwagę na rolę kultury organizacyjnej małych i średnich przedsię- biorstw w procesach rozwoju regionu, wraz z towarzyszącym temu zjawisku sprzężeniem zwrotnym. W rozdziale czwartym omówiono regionalne instrumenty wsparcia tworzone na potrzeby rozwoju MSP. Następna, piąta część pracy skupia się na strategiach rozwoju praktykowanych przez MSP na płaszczyźnie regionu. Szósta i siódma zaś naświetliły bliżej wybrane aspekty zjawiska współpracy międzyorganizacyjnej sektora MSP. Zwrócono np. uwagę na różne fonny współpracy MSP jak i na szczególny jej rodzaj - współpracę technologiczną w regionie. Część empiryczna pracy, oprócz metodycznych podstaw przeprowadzonych badań (rozdział 8), zawiera omówienie wyników prac dotyczących oceny stopnia przygotowania do nawiązywania więzi i jakości planowania więzi współpracy przez MSP (rozdział 9) oraz zobrazowanie efektów praktykowania przez MSP współpracy w regionie w różnych formach, na różnych obszarach i z różnymi partnerami (rozdział 10).[...]Pozycja Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi : doświadczenia i wyzwania(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2010) Adamik, Anna Iwona; Godziszewski, Bohdan; Iwińska-Knop, Krystyna; Lachiewicz, Stefan; Otto, Jacek[...] By zbliżyć praktykę gospodarczą do lepszego zrozumienia istoty, uwarunkowań, roli i procesów towarzyszących tego typu działaniom przygotowano niniejszą pracę. Składa się ona z czterech części pozwalających nie tylko zapoznać się w pewnym stopniu z podbudową teoretyczną zarządzania relacjami międzyorganizacyjnymi, ale i poznać różne aspekty oraz wyniki ich praktycznej realizacji. W pierwszej części, jako wprowadzenie do zagadnienia, znajduje się więc omówienie siedmiu wybranych koncepcji, istotnych w procesach zarządzania relacjami międzyorganizacyjnymi. Bazują one na podejściu marketingowym, społecznym i socjologicznym. Rozdział rozpoczyna koncepcja marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem (poprzez instrumentarium marketingowe), a uzupełniają ją zagadnienia towarzyszące relacjom kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa i komunikowania jego marki. Kolejne z omówionych, to koncepcje zarządzania zaufaniem oraz teoria myślenia sieciowego, tak istotne w relacjach współpracy międzyorganizacyjnej. Ostatni blok stanowią zagadnienia dotyczące relacji społecznych związanych z funkcjonowaniem współczesnych przedsiębiorstw, a mianowicie społecznej odpowiedzialności oraz wykorzystania koncepcji stylów życia. W drugiej części pracy starano się bliżej przyjrzeć uwarunkowaniom determinującym skuteczność relacji współpracy międzyorganizacyjnej. Ta część również składa się z siedmiu opracowań. Analizy rozpoczyna próba zasugerowania konieczności integracji w działaniach współczesnych przedsiębiorstw zagadnień związanych z więziami międzyorganizacyjnymi oraz innowacyjnością. Rozwijają ją zaś prace zwracające uwagę na kreowanie i przestrzeganie zasad współpracy i zaufania we wspomnianych relacjach. Dalej wśród omówionych uwarunkowań znajdują się marka, elastyczność, specjalizacja, empowerment oraz społeczne przywództwo. W części trzeciej zawarto pięć opracowań ukazujących wybrane, nowoczesne narzędzia kształtowania relacji międzyorganizacyjnych. Jako pierwsze omówiono relacyjne zarządzanie marketingowe, jako drugie - metodę refleksji strategicznej. Jako kolejne zaś istotę employer branding, Page Rank oraz zarządzanie marketingowe w ujęciu procesowym. Czwarta część zawiera pięć, bardzo różnorodnych, ciekawie prezentujących praktyczne wykorzystanie zarządzania relacjami, opracowań. Możemy dzięki nim przyjrzeć się m.in. relacjom kształtującym: konkurencyjność „Uzdrowiska Kołobrzeg S.A", klastry w województwie podlaskim, zarządzaniu markami lokalnymi na rynku polskim oraz relacjom decydującym o postrzeganiu i ocenie handlowców przez nabywców finalnych. Badaniom poddano także upadłość konsumencką w Polsce mając na uwadze porównanie jej z doświadczeniami innych krajów. Wydaje się, iż poruszane w poszczególnych opracowaniach zagadnienia w istotny sposób, nie tylko pogłębiają wiedzę o zarządzaniu relacjami w procesach funkcjonowania współczesnych organizacji, ale i ją empirycznie weryfikują. Niniejsza praca stanowić może więc wartościowy wkład w proces poznania i usprawniania działalności oraz utrzymywania długookresowej konkurencyjności nowocześnie zarządzanych organizacji. Jednocześnie, daje ona podstawę i inspirację do intensyfikacji dalszych rozważań i dyskusji na ten temat.