Inżynier z duszą humanisty

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/5275

SPIS TREŚCI

1. Humanista z duszą humanisty... Lubacz J. ........................................................................................ 13
2. Humanista w świecie techniki - technik w świecie wartości Kiepas A. ........................................................................................ 20
3. Humanista i inżynier w czasach postprawdy i zapowiadanej osobliwości (singularity) Batko R. ........................................................................................ 43
4. Wokół zagadnień humanizacji studiów technicznych Ostasz G. ........................................................................................ 54
5. Technonauka a przyszłość gatunku Homo sapiens Morawski Roman Z. ........................................................................................ 60
6. Problemy etyczne związane z wykonywaniem zawodu inżyniera Tadeusiewicz R. ........................................................................................ 93
7. Inżynier i filozofia Sikora M. ........................................................................................ 103
8. Inżynieria bez podmiotu? Problem odpowiedzialności oraz standartów humanistycznych w społeczeństwie technokratycznym Wadowski J. ........................................................................................ 117
9. Gender i nauki techniczne. Sprawiedliwość, innowacyjność, rzetelność Hyży E. ........................................................................................ 133
10. Profesjonalizm w pracy zawodowej Hope E. ........................................................................................ 153
11. Projektowanie humanistyczne odczytane na nowo Gasparski Wojciech W. ........................................................................................ 165
12. Nasz absolwent: światły człowiek, dobry specjalista Chmielecka E. ........................................................................................ 191
13. Humanistyka w świecie edukacji technicznej Sommer H. ........................................................................................ 211
14. Kompetencje inżyniera - dokąd zmierzamy? Kraśniewski A. ........................................................................................ 220
15. Sztuczna inteligencja a edukacja humanistyczna specjalistów w dziedzinie nauk komputerowych Górniak-Kocikowska K. ........................................................................................ 241
16. O potrzebie etycznych podstaw dla edukacji globalnej Ciążela H., Bernat P. ........................................................................................ 278
17. Humanizm i transhumanizm w kształceniu technicznym i w technice Rarot H. ........................................................................................ 290
18. Pół stulecia Politechniki Opolskiej - na drodze do wiedzy, edukacji i rozwoju, także dla inżyniera z duszą humanisty Kalczyńska M. ........................................................................................ 303
19. Nauka w czasach biurokracji Morawski R. ........................................................................................ 321

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Pozycja
    Projektowanie humanistyczne odczytane na nowo
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Gasparski, Wojciech W.
    This article is an attempt to re-interpret an earlier article on the humanistic meaning of design as conceptual preparation for action. An additional incentive is the assumption that humanistic design can now, if it is not a counter-proposal, at least to correct consumerism dominating in contemporary business. The humanistic perspective indicates human beings as subjects of the design, due to practical situations and their context. For this reason, it is necessary to strive to shape the social role of the design and social organization of design activity in such a way that the humanistic axiology is taken into account in the design solutions. Therefore, designers should not only be technical experts, but also trustworthy guardians.