Inżynier z duszą humanisty

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/5275

SPIS TREŚCI

1. Humanista z duszą humanisty... Lubacz J. ........................................................................................ 13
2. Humanista w świecie techniki - technik w świecie wartości Kiepas A. ........................................................................................ 20
3. Humanista i inżynier w czasach postprawdy i zapowiadanej osobliwości (singularity) Batko R. ........................................................................................ 43
4. Wokół zagadnień humanizacji studiów technicznych Ostasz G. ........................................................................................ 54
5. Technonauka a przyszłość gatunku Homo sapiens Morawski Roman Z. ........................................................................................ 60
6. Problemy etyczne związane z wykonywaniem zawodu inżyniera Tadeusiewicz R. ........................................................................................ 93
7. Inżynier i filozofia Sikora M. ........................................................................................ 103
8. Inżynieria bez podmiotu? Problem odpowiedzialności oraz standartów humanistycznych w społeczeństwie technokratycznym Wadowski J. ........................................................................................ 117
9. Gender i nauki techniczne. Sprawiedliwość, innowacyjność, rzetelność Hyży E. ........................................................................................ 133
10. Profesjonalizm w pracy zawodowej Hope E. ........................................................................................ 153
11. Projektowanie humanistyczne odczytane na nowo Gasparski Wojciech W. ........................................................................................ 165
12. Nasz absolwent: światły człowiek, dobry specjalista Chmielecka E. ........................................................................................ 191
13. Humanistyka w świecie edukacji technicznej Sommer H. ........................................................................................ 211
14. Kompetencje inżyniera - dokąd zmierzamy? Kraśniewski A. ........................................................................................ 220
15. Sztuczna inteligencja a edukacja humanistyczna specjalistów w dziedzinie nauk komputerowych Górniak-Kocikowska K. ........................................................................................ 241
16. O potrzebie etycznych podstaw dla edukacji globalnej Ciążela H., Bernat P. ........................................................................................ 278
17. Humanizm i transhumanizm w kształceniu technicznym i w technice Rarot H. ........................................................................................ 290
18. Pół stulecia Politechniki Opolskiej - na drodze do wiedzy, edukacji i rozwoju, także dla inżyniera z duszą humanisty Kalczyńska M. ........................................................................................ 303
19. Nauka w czasach biurokracji Morawski R. ........................................................................................ 321

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Pozycja
    Humanista i inżynier w czasach postprawdy i zapowiadanej osobliwości (singularity)
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Batko, Roman
    Today, the humanities and engineering sciences are distant from each other and look at each other with growing distrust. Engineers, equipped with their empirical, mathematical workshop instrumentation stand by the authority of existing scientific laws, whereas representatives of the humanities, who treat the inferiority complexes of those who cannot offer our civilization anything of practical or tangible use, look down on engineers. We are living in post-modern times in which scientific findings are questioned and distrusted, and study results by outstanding scholars are considered mere opinions, views or positions. Solid education has been replaced by "narratives" and fake news.