2019, Tom 73 Nr 1228

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/3696

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Pozycja
    Programy edukacji europejskiej w wychowaniu przedszkolnym
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Kopeć, Agata; Antczak, Anna
    Wychowanie przedszkolne to jeden z ważniejszych szczebli edukacji w Polsce. Działania podejmowane właśnie w tym okresie wpływają na całe przyszłe życie dziecka, rozwój emocjonalny, społeczny i intelektualny. To przedszkola rozbudzają pierwsze zainteresowania dziecka, dają szansę na rozwinięcie personalnych cech charakteru i osobowości, poznanie norm i zasad obyczajowych. Celem niniejszej pracy jest pokazanie ogromnej roli, jaką spełniają programy edukacji europejskiej w przedszkolach, jaki jest ich faktyczny stan, jak ważne są dla rozwoju dzieci, jak ich kształcenie w tym zakresie jest potrzebne, aby następne pokolenia rozwijały się zgodnie z ideą multikulturalizmu i wzajemnej przyjaźni do drugiego człowieka. Programy edukacji europejskiej w przedszkolu to nie tylko przekazywanie podstawowej wiedzy o Unii Europejskiej, to przede wszystkim edukacja dziecka oparta na integracji i wzajemnej pomocy, to kształcenie dalszych losów przedszkolaka w duchu jedności i wspólnoty.