2010, Tom 46 Nr 1091

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/3685

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Pozycja
    Badanie i ocena czynników psychospołecznych w mikro-przedsiębiorstwie na przykładzie stanowiska pracownika działu obsługi klienta
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2010) Cukrowska, Lidia; Górska, Ewa
    Zagrożenia psychospołeczne, nagminnie niedostrzeganie przez obie strony stosunku pracy, według różnych źródeł są główną przyczyną od 60 do 80% wypadków przy pracy. Szczegółowa analiza środowiska pracy uwzględniająca poza czynnikami fizykochemicznymi, czynniki psychofizjologiczne oraz obejmująca wszystkie aspekty pracy ocena ryzyka zawodowego stanowią solidną podstawę właściwego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. W artykule przedstawiono wyniki badań własnych dotyczące oceny poziomu odczuwanego stresu przez pracowników działu obsługi klienta w mikroprzedsiębiorstwie. W dalszej części zidentyfikowano zagrażające dobrostanowi pracowników stresory stanowiące podstawę oceny ryzyka zawodowego. W uwagach końcowych wskazano kierunek dalszych badań.