Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Mroczek, Henryk"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Technika Mikroprocesorowa(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2007) Mroczek, Henryk; Red. nauk. Wydz. : Ostalczyk, Piotr; Kowalski, Czesław T.; Dębowski, AndrzejTechnika mikroprocesorowa jest dziedziną, która nadal intensywnie się rozwija - dotyczy to zarówno sprzętu, jak i oprogramowania. Celem autora jest wprowadzenie czytelnika w zagadnienia programowania mikroprocesorów przy wykorzystaniu języka niskiego poziomu, jakim jest asembler, z uwzględnieniem wiadomości o budowie i zasadach działania sprzętu. Jest to niezbędne do osiągnięcia wysokiego stopnia wykorzystania tego sprzętu, jak i zapewnienia odpowiedniej niezawodności jego działania. W celu umożliwienia lepszego zrozumienia złożoności tych zagadnień w podręczniku .szczegółowo omówiono problemy korzystania z techniki mikroprocesorowej na przykładzie programowania mikrokontrolerów z rodziny 8051. Przedstawione w podręczniku szczegółowe opisy sprzętu i oprogramowania stanowią ilustrację ogólnych wiadomości z zakresu techniki cyfrowej i są pomyślane jako pomoce dydaktyczne do wykładów, ćwicżeń laboratoryjnych i projektowych prowadzonych na Wydziale Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej. W podręczniku opisano szczegółowo dwa mikrokomputery dydaktyczne opracowane i produkowane w Instytucie Automatyki PŁ. Są to: MKD-51 - mikrokomputer dydaktyczny oparty na procesorze 80C3 l, MKD-517 - mikrokomputer dydaktyczny oparty na procesorze 80C5 l 7 A. Dla każdego z tych mikrokomputerów opracowano odpowiednie zestawy ćwiczeń laboratoryjnych. Ćwiczenia wykonywane w oparciu o MKD-51 są stosunkowo proste, natomiast ćwiczenia wykonywane w oparciu o MKD-517 są to właściwie zaawansowane projekty wykonywane samodzielnie przez studentów. Mikrokomputery dydaktyczne współpracują z komputerami typu PC, tworząc tzw. zestawy laboratoryjne. Liczba ćwiczeń opracowanych do pierwszego laboratorium wynosi szesnaście, ale wykonywanych jest zwykle osiem spośród nich. Do drugiego laboratorium przewidziano sześć ćwiczeń, ale wykonywane są na ogół dwa wybrane spośród nich. W pracy tej zamieszczono także przykładowy kompletny projekt urządzenia zbudowanego w technice mikroprocesorowej. Może być on wykorzystany do ćwiczeń projektowych z zakresu systemów mikroprocesorowych. Wszystkie przykłady programów napiiane zostały w języku asemblera. Uruchamianie takich programów pozwala na poznanie wszystkich subtelności związanych z budową wewnętrzną mikrokontrolerów. Ćwiczenia z programowania mikrokontrolerów rodziny '51 w języku C są prowadzone w ramach oddzielnych zajęć laboratoryjnych.