Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Mróz, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja The influence of cross-section shape of the car roof rail on the quasi-dynamic buckling modes(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej. Wydział Mechaniczny. Katedra Dynamiki Maszyn., 2012) Mróz, AndrzejThis paper presents the results of numerical analysis of the aluminium profiles subjected to dynamic, of different time duration impulse loading. The analysis includes the change in cross–section of the roof rail, ranging from the open ”C profile”, through closed ”Rectangular” to hybrid ”Tandem with brackets”. The main aim of this study is to model the dynamic response of the car roof rail to impulse loading, which may appear in case of collision.Pozycja Integracja systemu zarządzania bezpieczeństwem pracy według normy PN-ISO 45001:2018 z normą PN-EN ISO 9001:2015 w zakładzie produkcyjnym – studium przypadku(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Mróz, AndrzejPostępująca globalizacja i związana z nią rywalizacja przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym wymaga wdrażania przez nie standardów związanych z jakością, bezpieczeństwem, ochroną środowiska oraz normami charakterystycznymi dla branży, w której firmy funkcjonują. Niniejszy rozdział poświęcony jest przede wszystkim metodologii wdrażania i integracji standardu PN-ISO 45001 ze standardem PN-EN ISO 9001:2015 w zakładzie produkcyjnym zlokalizowanym na terenie województwa łódzkiego. Celem opracowania jest przedstawienie koncepcji budowania zintegrowanego systemu zarządzania w oparciu o normy PN-EN ISO 9001:2015 oraz PN-ISO 45001:2018 dla dynamicznie rozwijającego się zakładu produkcyjnego typu „greenfield”, w dobie niekorzystnych warunków społeczno-gospodarczych wynikających z kryzysu pandemicznego COVID-19. W opracowaniu zastosowano elementy metod badań teoretycznych opartych na analizie i syntezie (elementarnej oraz przyczynowej) oraz metod badań empirycznych (obserwacji naukowej ciągłej i bezpośredniej). W efekcie przeprowadzonych badań opracowana została koncepcja wdrożenia systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy w przedsiębiorstwie wraz z wyszczególnieniem elementów krytycznych dla terminowej realizacji zaplanowanych działań oraz skutecznego podejścia do etapu audytowania. W podsumowaniu zawarte zostały krytyczne wnioski, jak również wskazano silne strony, sformułowane głównie na podstawie obserwacji procesu budowy zintegrowanego systemu zarządzania w analizowanym przedsiębiorstwie.Pozycja The Inuence of Cross-Section Shape of the Car Roof Rail on the Quqsi-Dynamic Buckling Modes(Lodz University of Technology. Faculty of Mechanical Engineering. Department Division of Dynamics., 2013) Mróz, AndrzejThis paper presents the results of numerical analysis of the aluminium profiles subjected to dynamic, of different time duration impulse loading. The analysis includes the change in cross–section of the roof rail, ranging from the open ”C profile”, through closed ”Rectangular” to hybrid ”Tandem with brackets”. The main aim of this study is to model the dynamic response of the car roof rail to impulse loading, which may appear in case of collision.Pozycja Stability Analysis of a Plane, Rectangular, Boron-epoxy Laminated Plate Basing on Strength Properties Determined by Different Methods(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej ; Katedra Dynamiki Maszyn - Wydział Mechaniczny Politechniki Łódzkiej, 2011) Mróz, AndrzejThis paper presents the examples of practical applications of composite materials in mechanical engineering and methods in determining of micromechanical properties of a laminate, corresponding to a plate, made of epoxy matrix strengthened with longitudinal boron fibres, including: 1. Strength of Materials equations 2. Halphin-Tsai equations 3. Theory of elasticity Basing on determined micromechanical properties, numerical analysis of stability ( of rectangular, composite plate, simply supported on all edges, axially compressed) using Finite Element Method (Ansys program) is carried through. First four buckling modes are presented and compared to the corresponding ones for isotropic model (steel).Pozycja The Viscoplastic Effect in the Heat–Treated, Thin–Walled AL–6060 Alloy Profiles Subjected to Compressive Axial Impact.(Lodz University of Technology. Faculty of Mechanical Engineering. Department Division of Dynamics., 2014) Mróz, AndrzejThis paper will highlight the influence of the strain rate effect occurring during pulse loading on dynamic stability of aluminium profiles. Current work is the development of the analysis carried in [1]. The C–channel cross–section beams/columns are made of 6060 T4, T5, T6 and T66 aluminium alloy. The rectangular–shape compressing pulse is analysed. The static material characteristics had been obtained from the experimental tensile tests and afterwards modified for dynamic response according to Perzyna viscoplastic model. The results of the numerical computations are presented whereas the critical load and DLF (Dynamic Load Factor) basing on the selected dynamic buckling criterion is determined.