Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Lewicka, Dagmara"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 23
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Change management process barriers in the pension system from the stakeholders’ perspective(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Gumola, Małgorzata; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Creativity and its importance in business(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Litinska, Antonina; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Earnings management in enterprise – Methodological measurement proposal(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Comporek, Michał; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Ergonomics as an age management tool in the era of industry 4.0(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Polak-Sopińska, Aleksandra; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja HR Biznes Partner jako współczesne rozwiązanie w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Gołembski, Marcin; Lewicka, DagmaraZmieniające się potrzeby przedsiębiorstw w odniesieniu do usług świadczonych przez działy personalne powodują, że zarządzający zmuszeni są do poszukiwania nowych rozwiązań w zakresie organizacji i realizacji funkcji personalnej. W związku z powyższym, celem niniejszego artykułu jest ukazanie miejsca i roli HR biznes partnera (HR BP), jako współczesnego rozwiązania w zakresie realizacji funkcji personalnej, oraz wskazanie kluczowych korzyści i zagrożeń wynikających z funkcjonowania HR biznes partnera w strukturach przedsiębiorstw. W warstwie empirycznej zaprezentowano wyniki badań autora, w których dominującą metodą badawczą była analiza przypadku.Pozycja Influence of industry 4.0 on project risk management(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Soroka-Potrzebna, Hanna; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Intermentoring – korzyści zastosowania w firmie(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Baran, Małgorzata; Lewicka, DagmaraW dobie starzenia się społeczeństwa i postępującego procesu zmniejszania się liczby pracowników przedsiębiorstwa zmuszone są do poszukiwania takiego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi, które pozwoli im utrzymać zasoby wiedzy i kompetencji na odpowiednim poziomie w przedsiębiorstwie i jednocześnie wykorzystywać je w sposób najbardziej efektywny i racjonalny z możliwych. Intermentoring jest jednym z narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi, który pozwala wykorzystać wiedzę, umiejętności i doświadczenie pracowników firmy w różnym wieku, zapewniając tym samym efektywny transfer wiedzy pomiędzy pracownikami różnych pokoleń. Świadomie wdrożony w przedsiębiorstwie ma wpływ na efektywność i wzrost wydajności pracy przyczyniając się również do rozwoju samego przedsiębiorstwa.Pozycja Kadra kierownicza w kreowaniu zaufania w przedsiębiorstwie – potencjalnego źródła przewagi konkurencyjnej(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Stelmaszczyk, Monika; Lewicka, DagmaraW opracowaniu umiejscowiono zaufanie w koncepcji kapitału społecznego. Następnie pokazano, że zaufanie można traktować jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa, wykorzystując sprawdziany strategiczne M. Bratnickiego. Dalej wskazano na konieczność wzmacniania zaufania w przedsiębiorstwie przez kadrę kierowniczą.Pozycja Kształtowanie zaufania wewnątrzorganizacyjnego przez kadrę kierowniczą i ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Józefowicz, Barbara; Lewicka, DagmaraWe współczesnym przedsiębiorstwie zaufanie odgrywa szczególną rolę a jego kształtowanie leży w gestii zarządzających, którzy mogą i powinni świadomie wykorzystywać ten stymulator rozwoju przedsiębiorstw. Artykuł prezentuje najnowsze wyniki badań związane z kluczowymi obszarami Pozytywnego Potencjału Organizacji jakimi są zaufanie, przywództwo oraz postawy i kompetencje społeczne menedżerów średniego szczebla. Autor wykazuje wagę zależności pomiędzy zaufaniem oraz kadrą menedżerską a rozwojem przedsiębiorstw. Badania nie potwierdzają natomiast silnego wpływu otwartości i szczerości wraz z brakiem obaw w przyznawaniu się do popełnionych błędów na innowacyjność organizacji.Pozycja Making team viably – a challenge for contemporary companies(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Smolbik-Jęczmień, Alicja; Chomątowska, Barbara; Janiak-Rejno, Iwona; Żarczyńska-Dobiesz, Agnieszka; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Metoda identyfikacji zdolności systemu motywacyjnego do kreowania zachowań oczekiwanych przez pracodawcę(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Rutka, Ryszard; Czerska, Małgorzata; Lewicka, DagmaraW literaturze przedmiotu wiele miejsca poświęca się identyfikacji oczekiwań pracowników w stosunku do systemu motywacyjnego. Autorzy artykułu podjęli próbę opracowania metody diagnozującej zdolność systemu motywacyjnego do kreowania nastawień motywowanych do działań oczekiwanych przez motywującego. Procedura badawcza składa się z etapów: 1. Wybór nastawień pracownika mających znaczenie dla realizacji obowiązków na zajmowanym stanowisku. 2. Ustalenie rang ważności nastawień pracowników dla sprawności realizacji obowiązków. 3. Ustalenie listy motywatorów stosowanych w obszarze badań. 3. Analiza wpływu składników systemu motywacyjnego na kształtowanie nastawień. 4. Konfrontacja oczekiwań dotyczących nastawień pracownika ze zdolnością systemu motywacyjnego do ich kształtowania.Pozycja Motywowanie pracowników wiedzy pokolenia Y(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Kmiotek, Krystyna; Lewicka, DagmaraMotywowanie pracowników stanowi ciągle aktualny problem w kontekście zmieniających się oczekiwań pracowników i pracodawców. Warunki gospodarki wiedzy kierują uwagę na ważną z punktu widzenia przedsiębiorstwa grupę pracowników, tj. pracowników wiedzy. W artykule oparciu o literaturę przedmiotu scharakteryzowano rolę pracowników wiedzy we współczesnym przedsiębiorstwie, dokonano analizy oczekiwań tej grupy pracowników, jak również oczekiwań pracowników pokolenia Y, a następnie odniesiono je do wymagań pracodawców.Pozycja Novice and habitual entrepreneurs: entrepreneurial motivations and exploitation of opportunities as a part of entrepreneurial process(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Ropęga, Jarosław; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Pułapki zaufania – motywy podejmowania decyzji kadrowych w organizacji(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Walczak, Waldemar; Lewicka, DagmaraZaufanie postrzegane jest jako cenny zasób każdej organizacji, który determinuje sprawność procesów zarządzania. Zaufanie jest przede wszystkim jednym z najważniejszych elementów jaki wpływa na charakter relacji interpersonalnych. Jego źródłem mogą być takie wartości jak: wiedza, kompetencje, uczciwość, a także może ono mieć wymiar relacji opartej na interesowności. Celem artykułu jest udzielenie odpowiedzi na zasadnicze pytania: jaki wymiar zaufania w największym stopniu rzutuje na obsadę stanowisk kierowniczych oraz jakie zależności i powiązania z pozostałymi procesami organizacyjnymi mają decyzje personalne w praktyce zarządzania.Pozycja Successes and failures of modern companies in the industry 4.0(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Pavlov, Pavel; Zashchitina, Elena; Bakalarczyk, Sebastian; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Summary(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja The impact of transformational leadership and taking charge by superiors on employee commitment in health care units(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Głód, Wojciech; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Wybrane problemy zarządzania rozwojem organizacji w przemyśle 4.0(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Lachiewicz, Stefan (red. nauk.); Flaszewska, Sylwia (red. nauk.); Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardRozwój organizacji gospodarczych oraz o charakterze publicznym i typu non-profit posiada różnorodne cechy, formy i uwarunkowania. Jego źródła tkwią zarówno w dalszym i sektorowym oraz bezpośrednim otoczeniu organizacji, jak i w ich potencjale wewnętrznym. W związku z tym przebieg procesów rozwojowych może charakteryzować się pewną ciągłością, ale też dokonywać się w formie skokowej z uwzględnieniem sytuacji kryzysowych. Procesy rozwoju przybierają szczególną postać w warunkach współczesnej gospodarki, która cechuje się znaczącym postępem technologicznym i jest określana często mianem przemysłu czy rewolucji 4.0. Różnym aspektom tak pojmowanych procesów rozwojowych jest poświęcona niniejsza monografia. Jej celem jest identyfikacja, analiza i ocena wybranych wyzwań rozwojowych, jakie stoją przed pracownikami, organizacjami i innymi podmiotami w warunkach współczesnej gospodarki [...].Pozycja Wykorzystanie pracowniczych programów emerytalnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Marcinkiewicz, Edyta; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Zarządzanie zasobami ludzkimi z perspektywy kosztów transakcyjnych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Plichta, Jarosław; Lewicka, DagmaraProblem zarządzania zasobami pracy w dobie rozwoju nowoczesnych technologii komunikacyjnych i informacyjnych ujawnia szereg zjawisk i procesów zmieniających tradycyjne podejście do tego kluczowego zasobu każdego przedsiębiorstwa. Stosując podejście instytucjonalne bazujące na teorii kosztów transakcyjnych można próbować wyjaśnić powstawanie struktur sieciowych, outsourcingu czy nowych modeli biznesowych, takich ja Google czy Facebook. Szczególnie te ostatnie wskazują na odmienne podejście do zasobów przedsiębiorstwa, a w szczególności do zasobów ludzkich. Niezależnie jednak od tego rozpatrywanie tych zjawisk w kontekście niepewności, postaw i zachowań oportunistycznych występujących po stronach różnorodnych transakcji czy analiza stopnia specyficzności inwestycji w zasoby pracy w obliczu asymetrii informacji pozwala na sformułowanie szeregu wniosków stanowiących podstawę do dalszych badań w tym zakresie.