Kooperencja a wybory strategiczne innowacyjnych przedsiębiorstw na przykładzie doświadczeń firm high-tech.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi

Abstrakt

W artykule przedstawiono wybory strategiczne przedsiębiorstw high-tech w kontekście podejmowania relacji kooperencyjnych obejmujących zarówno elementy ekonomiczne, jak i społeczne. Na podstawie badań w grupie 61 firm sektora wysokich technologii stwierdzono, że przedsiębiorstwa te wchodzą w większości w relacje kooperencyjne oparte na niskim zaangażowaniu ekonomicznym, jak i słabych więziach społecznych. Zdecydowana większość z nich dąży do przywództwa innowacyjnego, koncentrując się na specjalizacji produktu i mieszanym (wewnętrznym i zewnętrznym) sposobie rozwoju, utrzymując i poszerzając udział w dotychczasowych rynkach zbytu, jak i wchodząc na nowe rynki, zwłaszcza międzynarodowe.
The article presents the strategic choices o f high-tech companies in the context of coopetition relationships involving both economic and social elements. On the basis o f 61 high-tech firms it is found that most companies enter into coopetition relationships based on the low economic involvement and weak social tics. The vast majority o f researched companies endeavored to innovative leadership, focusing on product specialization and mixed (internal and external) method o f development, maintaining and expanding the share of sales in existing markets and entering new markets, especially international.

Opis

Słowa kluczowe

Cytowanie

Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 2012 wyd. spec., s.203-214 sum.