• polski
    • English
Lodz University of Technology Repository
TUL Repository
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8
  • Artykuły (WZiIP)
  • View Item
  •   Home
  • Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8
  • Artykuły (WZiIP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kooperencja a wybory strategiczne innowacyjnych przedsiębiorstw na przykładzie doświadczeń firm high-tech.

Thumbnail
View/Open
Kooperencja_wybory_strategiczne_ZakrzewskaBielawska_2012.pdf (419.5Kb)
Date
2012
Author
Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka
Metadata
Show full item record
Abstract
W artykule przedstawiono wybory strategiczne przedsiębiorstw high-tech w kontekście podejmowania relacji kooperencyjnych obejmujących zarówno elementy ekonomiczne, jak i społeczne. Na podstawie badań w grupie 61 firm sektora wysokich technologii stwierdzono, że przedsiębiorstwa te wchodzą w większości w relacje kooperencyjne oparte na niskim zaangażowaniu ekonomicznym, jak i słabych więziach społecznych. Zdecydowana większość z nich dąży do przywództwa innowacyjnego, koncentrując się na specjalizacji produktu i mieszanym (wewnętrznym i zewnętrznym) sposobie rozwoju, utrzymując i poszerzając udział w dotychczasowych rynkach zbytu, jak i wchodząc na nowe rynki, zwłaszcza międzynarodowe.
 
The article presents the strategic choices o f high-tech companies in the context of coopetition relationships involving both economic and social elements. On the basis o f 61 high-tech firms it is found that most companies enter into coopetition relationships based on the low economic involvement and weak social tics. The vast majority o f researched companies endeavored to innovative leadership, focusing on product specialization and mixed (internal and external) method o f development, maintaining and expanding the share of sales in existing markets and entering new markets, especially international.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/824
Collections
  • Artykuły (WZiIP) [195]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV