• polski
    • English
Lodz University of Technology Repository
TUL Repository
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Wydział Mechaniczny / Faculty of Mechanical Engineering / W1
  • Artykuły (WM)
  • View Item
  •   Home
  • Wydział Mechaniczny / Faculty of Mechanical Engineering / W1
  • Artykuły (WM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wybrane metody kształtowania prędkości mechanizmów jazdy w celu minimalizacji wahań ładunku

Thumbnail
View/Open
Wybrane_metody_ksztaltowania_Cink_2015.pdf (1.112Mb)
Date
2015
Author
Cink, Jacek
Kosucki, Andrzej
Metadata
Show full item record
Abstract
The method CST of speed control of mechanism is described in the paper. For experimentally verified model of carriage with load suspended on ropes and driving traversing mechanism the simulation tests are done. The control CST and trapezoidal control function, providing damping of load oscillations during steady motion and after all working motion, are compared.
 
W pracy opisano sposób sterowania prędkością mechanizmu według metody CST. Dla opracowanego i zweryfikowanego eksperymentem modelu wózka suwnicowego z napędem i zawieszonym na linach ładunkiem przeprowadzono badania symulacyjne, porównując sterowanie metodą CST ze sterowaniem według funkcji trapezowej zapewniającej wytłumienie wahań ładunku w ruchu ustalonym oraz po zakończeniu całego ruchu roboczego.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/782
Collections
  • Artykuły (WM) [332]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV