• polski
    • English
Repozytorium Politechniki Łódzkiej
Repozytorium PŁ
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna
  • Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji / Faculty of Management and Production Engineering / W8
  • Artykuły (WZiIP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna
  • Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji / Faculty of Management and Production Engineering / W8
  • Artykuły (WZiIP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analiza wpływu zmniejszenia zatrudnienia na wybranych stanowiskach na bezpieczeństwo ruchu kolejowego w latach 2014-2015 na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa kolejowego.

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Analiza_wplywu_zmiejszenia_Lewandowski_2017.pdf (3.727MB)
Data wydania
2017
Autor
Lewandowski, Jerzy
Mielczarek, Dariusz Krzysztof
Metadane
Pokaż pełny rekord
Abstrakt
W systemie transportowym kraju, przewozy towarów koleją spełniają ważne funkcje przewozowe, zwłaszcza w odniesieniu do przesyłek masowych. Zaspokajają w ten sposób potrzeby rynkowe. Wynika to zarówno z wielkości, jak i z ilościowo-jakościowej struktury potrzeb przewozowych gospodarki rynkowej. Po roku 2000 zostały sukcesywnie zlikwidowane szkoły kształcące przyszłe kadry dla potrzeb przedsiębiorstw kolejowych. Z rynku zniknęły więc Zasadnicze Szkoły Kolejowe oraz Technika Kolejowe, których absolwenci mogliby zasilić szeregi pracowników podzielonego przedsiębiorstwa PKP (np. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, PKP CARGO S.A, PKP INTERCITY S.A itp.) i nowo powstałych na zliberalizowanym rynku przewozów kolejowych przedsiębiorstw związanych z transportem kolejowym. Wynikiem powyższego jest sukcesywny ubytek wykwalifikowanych pracowników kadr kolejowych. Powstała tzw. ,Juka pokoleniowa" będąca efektem naturalnego odejścia z pracy pracowników, którzy nabyli uprawnienia emerytalne, przy jednoczesnym braku napływu młodej kadry głównie do wykonywania pracy na stanowiskach wykonawczych. W ostatnich latach reaktywuje się w szkolnictwie klasy o profilu kolejowym, w których kształci się przyszłe kadry przystosowane do pracy na kolei,jednak jest to wciąż zbyt mało na potrzeby zatrudnieniowe w branży kolejowej. W niniejszej pracy skoncentrowano się na problemie związanym z odejściem i redukcją kadry pracowniczej zatrudnionej na stanowiskach rewidenta taboru kolejowego, ustawiacza i manewrowego w PKP CARGO S.A. na przykładzie Zakładu zlokalizowanego w Polsce Centralnej. Są to kluczowe stanowiska z punktu widzenia realizacji zadań przewozowych w tej Spółce, których praca ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu kolejowego. W pracy wykorzystano studia literaturowe oraz obserwacje jako metody badawcze. Celem niniejszego opracowania było wykazanie wpływu odejścia pracowników zatrudnionych na wybranych stanowiskach (ustawiacz, manewrowy, rewident taboru) na bezpieczeństwo ruchu kolejowego w zakładzie.
URI
http://hdl.handle.net/11652/1745
Zbiory
  • Artykuły (WZiIP) [190]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
Atmire NV
 

 

Przeglądaj

Całe repozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułySłowa kluczoweTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułySłowa kluczowe

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
Atmire NV