Oblicza współczesnego zarządzania z perspektywy studentów
Abstract
Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw w nieprzewidywalnym,
turbulentnym otoczeniu stawia przed menedżerami konieczność dysponowania
rozległą, wieloobszarową wiedzą. Szeroki wachlarz różnorodnych kompetencji,
umiejętności i wykształcenia pozwala menadżerom XXI wieku podejmować
racjonalne i efektywne decyzje. Dostarczanie aktualnej wiedzy oraz kształtowanie
wymaganych kompetencji jest przedmiotem wieloetapowego kształcenia na
studiach wyższych. W trakcie tego procesu studenci podejmują swoje pierwsze
menadżerskie wyzwania, zderzając się ze światem realnych przedsiębiorstw jako
praktykanci lub stażyści. Wielu z nich zakłada własne firmy, próbując
zweryfikować zdobytą wiedzę w praktyce. Istnieje także grupa studentów,
działających aktywnie w rzeczywistości akademickiej i stawiająca swoje
pierwsze kroki w świecie nauki. Bardzo często grupa ta składa się z członków
kół naukowych, którzy w wielu przypadkach są organizatorami konferencji,
sympozjów lub seminariów. Przy okazji tych aktywności pojawiają się pierwsze
artykuły, pozwalające młodym adeptom szkół zarządzania, przedstawiać swoje
pomysły na badania oraz prezentować poglądy związane z szeroko rozumianą
sferą zarządzania.
Niniejsza monografia „Oblicza współczesnego zarządzania z perspektywy
studentów” stanowi swoisty kalejdoskop zainteresowań autorów. W prezentowanej
monografii można znaleźć rozdziały związane bezpośrednio z procesem
zarządzania w szkole wyższej. Analizie poddano ocenę działań promocyjnych
czy też architekturę informacyjną wydziałowej strony www. W podobnym
obszarze wiedzy można także ulokować bardzo ważną ocenę ryzyka
zawodowego studentów, czy też w nieco szerszej formie uwarunkowania
pozyskiwania środków na sport młodzieżowy. Bardzo istotnym zagadnieniem
jest kultura organizacyjna szkoły wyższej, którą analizować można poprzez
artefakty behawioralne. Temu zagadnieniu poświęcone jest opracowanie
dotyczące szkoleń z savoir vivre’u jako narzędzia kreowania pożądanych
zachowań organizacyjnych wśród studentów.