Rozdziały

Stały URI dla kolekcji

Przeglądaj

Ostatnie zgłoszenia

Teraz wyświetlane 1 - 20 z 28
  • Pozycja
    Specyfika relacji w spółdzielniach rolniczych
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Matyja, Małgorzata
    [...] Celem rozdziału jest przedstawienie szczególnego sposobu funkcjonowania więzi organizacyjnych w spółdzielniach rolniczych ze wskazaniem czynników wpływających na te więzi. W rozdziale posłużono się metodą analizy literatury i piśmiennictwa w tym zakresie, a także wykorzystano wnioski własne autorki. W części egzemplifikacyjnej posłużono się również wynikami badań, które zostały przeprowadzone przez autorkę w 2011 roku, w kilku rolniczych spółdzielniach produkcyjnych działających na terenie województwa opolskiego.[...]
  • Pozycja
    Satysfakcja z pracy jako czynnik wzmocnienia relacji wewnątrzorganizacyjnych w firmach sektora MSP
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Sypniewska, Barbara A.
  • Pozycja
    Budowanie relacji z pracownikami jako ważny element zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Ratajczak, Marcin
    [...] Celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie zagadnień związanych z wdrażaniem polityki personalnej w celu budowania efektywnych relacji z pracownikami jako ważnego elementu zarządzania w firmie. Zaprezentowano także kwestie związane z prowadzeniem ocen pracowniczych i badań satysfakcji osób zatrudnionych w analizowanych podmiotach gospodarczych.[...]
  • Pozycja
    Poprawne relacje interpersonalne vs. osiąganie wyników ekonomicznych
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Kupczyk, Teresa; Kubicka, Joanna
    [...] Celem szczegółowym niniejszego rozdziału było: − zidentyfikowanie związków między utrzymywaniem poprawnych relacji przez konsultantów personalnych/koordynatorów projektów HR a osiąganiem przez nich wyników ekonomicznych; − rozpoznanie korelacji między utrzymywaniem poprawnych relacji a kompetencjami, które są kluczowe z punktu widzenia osiągania ponadprzeciętnych wyników ekonomicznych przez konsultantów personalnych/koordynatorów HR; − sprawdzenie, czy utrzymywanie poprawnych relacji należy do kluczowych kompetencji kadry kierowniczej i specjalistów z punku widzenia osiągania wyników ekonomicznych przedsiębiorstwa. − ustalenie różnic w przyznawanym znaczeniu i posiadaniu mocnej strony w obszarze utrzymywania poprawnych relacji między kadrą kierowniczą a specjalistami oraz między kobietami i mężczyznami.[...]
  • Pozycja
    Artysta projektant w sieci relacji
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Caban-Piaskowska, Katarzyna
    [...] Celem rozdziału jest przedstawienie sieci relacji w świecie realnym i wirtualnym, w jakich funkcjonuje artysta projektant (przedsiębiorca). W badaniach szukano odpowiedzi na takie szczegółowe pytania: jak wyglądają te relacje oraz także jakie korzyści dla projektantki wynikają z uczestnictwa w poszczególnych sieciach. W celu zilustrowania postawionego powyżej problemu, jakim są relacje artysty przedsiębiorcy z innymi uczestnikami rynku, skorzystano z metody badawczej, jaką jest case study [18]. Analizę przypadku stworzono na podstawie wywiadu przeprowadzonego przez autora z projektantką Olgą Bratkowską. Artystka jest jednocześnie studentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi Wydziału Tkaniny i Ubioru specjalności obuwie, a także pracuje czynnie jako projektant, sprzedając zarówno swoje projekty, jak i gotowe produkty. [...]
  • Pozycja
    Koopetycja w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy w sektorze budownictwa
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Boczkowska, Katarzyna
    [...] Celem rozdziału jest opis i identyfikacja swoistych cech koopetycji w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy. Zaprezentowano również działania podejmowane przez polskich liderów sektora budowlanego podczas kilkuletniej współpracy w ramach projektu pt. Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie. Ze względu na ogromny potencjał odkrywczy koopetycji, rozważania zawarte w niniejszym opracowaniu mogą wyznaczać ramy badawcze przyszłych badań naukowych.[...]
  • Pozycja
    Zarządzanie relacjami z dostawcami w kontekście bezpieczeństwa łańcucha dostaw
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Walaszczyk, Anna
    [...] W rozdziale przedstawiona zostanie problematyka zarządzania relacjami z dostawcami w ujęciu systemowym, uzupełniona o wyniki badań własnych w tym zakresie a także studium przypadku związane z podejmowaną tematyką, przedstawiające na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa, wdrożenie elementów standardu zarządzania bezpieczeństwem w łańcuchu dostaw.[...]
  • Pozycja
    Wykorzystanie programów lojalnościowych w zarządzaniu uczelnią wyższą
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Tomaszewska, Iwona Ewa
    [...] Niniejszy rozdział jest próbą wskazania istotności budowania satysfakcji klienta w kontekście zaufania i zaangażowania w relacjach dla rozwoju nowoczesnej uczelni XXI wieku. W pierwszej części pracy podjęto próbę zdefiniowania interesariuszy uczelni wyższej. W drugiej części został przedstawiony złożony proces zdobywania i utrzymania lojalności klientów uczelni wyższej, jej znaczenie i ewolucja programów lojalnościowych. W trzeciej części opracowania przedstawiono istotę satysfakcji klienta jako środek do osiągnięcia celu ciągłego stymulowania własnej konkurencyjności oraz innowacyjności.[...]
  • Pozycja
    Budowanie relacji z konsumentami w kontekście rozwoju portali społecznościowych
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Siuda, Dagna; Grębosz, Magdalena
    [...] Celem referatu jest zaprezentowanie mechanizmów budowania relacji pomiędzy marką a konsumentami za pomocą portali społecznościowych. Rozdział został opracowany w oparciu o studia literatury obcojęzycznej, wzbogaconej o polskie opracowania z zakresu teorii zarządzania marką, marketingu oraz mediów społecznościowych. Wykorzystano także wyniki własnych badań jakościowych prowadzonych metodą etnografii wirtualnej1, polegających na pobieraniu treści z wyselekcjonowanych źródeł (obserwacja nieuczestnicząca) oraz na czynnym udziale badaczy w aktywnościach online członków wirtualnych społeczności marek, mającym na celu wywołanie wypowiedzi i moderowanie dyskusji (obserwacja uczestnicząca).[...]
  • Pozycja
    Relacja przedsiębiorstwa z interesariuszami na przykładzie zarządzania relacjami z klientem
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Nieżurawski, Lech; Sobków, Czesław; Michalak, Agnieszka
    [...] Celem niniejszego rozdziału jest identyfikacja czynników zapewniających wysoką rentowność relacji jednego z ważniejszych interesariuszy przedsiębiorstwa, którym jest klient oraz porównanie satysfakcji klientów badanych przedsiębiorstw.[...]
  • Pozycja
    Przegląd procesów angażowania interesariuszy w zarządzaniu projektami
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Grucza, Bartosz
    Wszystkie dostępne obecnie metodyki zarządzania projektami, w tym najbardziej rozpowszechniony na świecie amerykański standard PMBoK [1] wprowadzają jako obligatoryjny element każdego projektu wymagania w zakresie zarządzania interesariuszami. Celem rozdziału jest przybliżenie procesu analizowania i świadomego kształtowania relacji z interesariuszami, który, choć obecny we wzorcach metodycznych zarządzania projektami od lat, m.in. w europejskiej metodyce PCM/Logframe wciąż nie jest powszechnie znany. Przy tej okazji warto zwrócić uwagę na inne standardy, wychodzące poza ramy zarządzania projektami, które w bardziej podmiotowy sposób niż PMBoK zalecają angażować interesariuszy w celu wsparcia realizacji złożonych przedsięwzięć. To ważny element badania wykonalności każdego projektu.[...]
  • Pozycja
    Relacje międzyorganizacyjne w modelu innowacji otwartych
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Zimmer, Joanna; Mierzwa, Dominika; Walecka-Jankowska, Katarzyna
    [...] Celem rozdziału będzie przedstawienie relacji międzyorganizacyjnych nawiązywanych przez przedsiębiorstwa stosujące koncepcję innowacji otwartych na rynku polskim.[...]
  • Pozycja
    Koncepcja free revealing w kulturze innowacyjnej przedsiębiorstw
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Juszczyk, Patrycja
    [...] Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie zależności między koncepcją free revealing a kulturą innowacyjną przedsiębiorstw. Wymaga to zidentyfikowania cech charakterystycznych dla kultury innowacyjnej i zestawienia ich z założeniami koncepcji free revealing. Treść rozdziału podzielona jest na trzy części. Pierwsza część pracy poświęcona jest kulturze organizacyjnej i kulturze innowacyjnej. Różnice poglądów i daleko posunięta nieraz dowolność w interpretacji pojęć z zakresu kultury organizacyjnej niewątpliwie uzasadnia potrzebę ustaleń terminologicznych i identyfikacji cech kultury innowacyjnej. W kolejnej części przeanalizowano wpływ kultury organizacyjnej na rozwój innowacji w przedsiębiorstwach, szczególną uwagę poświęcono relacjom z partnerami zewnętrznymi w ramach tworzenia innowacji. Część trzecia pracy poświęcona została prezentacji koncepcji free revealing w świetle kultury innowacyjnej. W tej części przedstawiono także zidentyfikowane w ramach tej koncepcji modele współpracy z użytkownikami na tle kultury innowacyjnej.[...]
  • Pozycja
    Wpływ stylu kierowania na ukształtowanie relacji kooperacyjnych polskich przedsiębiorstw
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Chomicki, Michał
  • Pozycja
    Lean management jako element wspierający otwartą kulturę organizacyjną
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Krasiński, Marek
    [...] Celem niniejszego rozdziału jest wskazanie, iż lean management – poprzez swoje zasady – przyczynia się do tworzenia i utrzymywania otwartej kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwach. Opracowanie oparte jest na studiach literaturowych oraz na wynikach badań empirycznych, w szczególności na wnioskach z obserwacji i analizy procesów zarządzania w przedsiębiorstwach japońskich w Polsce i w Japonii, prowadzonych przez autora.[...]
  • Pozycja
    Aspekty złożoności kultury organizacyjnej
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Sitko-Lutek, Agnieszka; Jakubczak, Jacek
  • Pozycja
    Specyfika relacji sądów z interesariuszami w kierunku budowania zaufania do sądów
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Austen, Agata; Banasik, Przemysław; Morawska, Sylwia
  • Pozycja
    Ryzyko i zaufanie w relacjach z kontrahentami w działalności instytutu badawczego
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Domańska-Szaruga, Beata; Simiński, Przemysław
    [...] Celem opracowania jest przedstawienie propozycji działań ograniczających negatywne skutki ryzyka biznesowego poprzez oparcie relacji z kontrahentami nie tylko na sformalizowanych kontraktach określających zasady współpracy, ale przede wszystkim na budowaniu zaufania w relacjach z kontrahentami. Rekomendacje poprzedzono syntetycznym ujęciem problematyki zaufania w relacjach z kontrahentami oraz przedstawiono proces identyfikacji i analizy ryzyka w działalności biznesowej instytutu badawczego. Rozważania są elementem szerszych badań nad implementacją procesu zarządzania ryzykiem w organizacji i wynikiem procesu budowy systemu zarządzania ryzykiem w organizacji, której działalność podstawowa (działalność badawcza i wdrożeniowa) wymaga funkcjonowania w otoczeniu podmiotów przemysłowych w ramach różnorodnych form współpracy.[...]
  • Pozycja
    Współpraca i zaufanie firm produkcyjnych w klastrze meblowym
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Malara, Zbigniew; Kroik, Janusz
  • Pozycja
    Zaufanie a osiąganie korzyści z relacji międzyorganizacyjnych
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Dziurski, Patryk