Multidimensional character of globalisation
Abstract
Globalization, as a basic megatrend of the modem world development
is a complex and multidimensional phenomenon Its multi-dimensional
character consists of three main parts: political, economic and sociocultural
In this paper, authors analyse the globalization concept, its
dimensions as well as possible costs and benefits in the context of
international expansion of enterprises and the process of global
companies ' emergence. Simultaneously, the authors also study the
multidimensional issues of globalisation basing on the example of
McDonald's Corporation Globalizacja, będąc istotnym megatrendem związanym z rozwojem współczesnego
świata, jest zjawiskiem złożonym i wielowymiarowym. Jej wielowymiarowy
charakter można rozważać w oparciu o trzy podstawowe aspekty:polityczny, ekonomiczny i społeczno-kulturowy. W artykule, autorzy analizują pojęcie globalizacji, jej wymiary, jak również ewentualne koszty i korzyści
globalizacji w kontekście ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw oraz
procesu powstania globalnych firm. Jednocześnie autorzy analizują wielowymiarowy
charakter globalizacji w oparciu o przykład firmy McDonald's.
Collections
- Artykuły (WZiIP) [168]