Innowacje w przedsiębiorstwie na przykładzie handlu internetowego
Abstract
Innowacje ogrywają dla przedsiębiorstw ogromną rolę, gdyż
podnoszą ich konkurencyjność na rynkach (w otoczeniu), stając się
jednocześnie „ akceleratorem" ich rozwoju innowacyjnego. Wśród różnych
rodzajów innowacji duże znaczenie mają innowacje marketingowe,
czego przykładem może być stosowanie handlu elektronicznego i takich
jego narzędzi, jak: m-commerce (elektronicznego handlu mobilnego),
f-commerce (social commerce) oraz zakupów grupowych. Rozwój handlu
internetowego (i wymienionych powyżej jego innowacyjnych form
sprzedaży) w dzisiejszych stał się ważnym kanałem sprzedaży dla wielu
podmiotów, dzięki jego ogromnemu zasięgowi i dużej elastyczności. Celem
artykułu j est dokonanie analizy znaczenia i rozwoju tego handlu
w Polsce. Analizę przeprowadzono w oparciu o badania własne oraz
raporty ogólnopolskie związane z tą problematyką, obejmujące ostatnie
kilka lat.
Collections
- Artykuły (WZiIP) [190]