• polski
    • English
Lodz University of Technology Repository
TUL Repository
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Wydział Mechaniczny / Faculty of Mechanical Engineering / W1
  • Artykuły (WM)
  • View Item
  •   Home
  • Wydział Mechaniczny / Faculty of Mechanical Engineering / W1
  • Artykuły (WM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The triple pendulum with barriers and the piston - connecting rod - cranckshaft model.

Thumbnail
View/Open
The_triple_pendulum_barriers_Awrejcewicz_2007.pdf (778.2Kb)
Date
2007
Author
Awrejcewicz, Jan
Kudra, Grzegorz
Metadata
Show full item record
Abstract
A model of a flat triple pendulum with obstacles imposed on its position is used for the modelling of a piston-connecting rod-cranks haft system of a mono-cylinder four-stroke combustion engine. The introduced self-excited system can be only treated as the first step in more advanced modelling of real processes, but some examples of numerical simulations exhibit well known six stages of the piston sliding along the cylinder surface per cycle.
 
Model płaskiego potrójnego wahadła fizycznego z przeszkodami ograniczającymi jego ruch został użyty do zamodelowania mechanizmu korbowego silnika spalinowego. Wprowadzony samowzbudny model może być traktowany jedynie jako bardzo zgrabne przybliżenie rzeczywistych zjawisk zachodzących w cylindrze silnika spalinowego. Pomimo tego, kilka zaprezentowanych przykładów symulacji numerycznych wykazuje bardzo dobrą zgodność z danymi doświadczalnymi prezentowanymi w literaturze.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/881
Collections
  • Artykuły (WM) [332]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV