• polski
    • English
Lodz University of Technology Repository
TUL Repository
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Ogólnouczelniane jednostki organizacyjne i inne PŁ / Other TUL Units
  • Biblioteka
  • Artykuły (B)
  • View Item
  •   Home
  • Ogólnouczelniane jednostki organizacyjne i inne PŁ / Other TUL Units
  • Biblioteka
  • Artykuły (B)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Księgozbiór dydaktyczny w wolnym dostępie - potrzeba czy problem?

Thumbnail
View/Open
Ksiegozbior_dydaktyczny_wolnym_dostepie_Sabela_2008.pdf (523.1Kb)
Date
2008
Author
Sabela, Agnieszka
Feret, Błażej
Metadata
Show full item record
Abstract
Od 4 lat w Bibliotece Politechniki Łódzkiej funkcjonuje magazyn otwarty księgozbioru naukowego. Jednak zasadnicza część księgozbioru studenckiego, służącego potrzebom dydaktyki udostępniana jest za pośrednictwem tradycyjnej wypożyczalni z magazynu zamkniętego. Od pewnego czasu rozważana jest możliwość udostępnienia czytelnikom magazynu z księgozbiorem dydaktycznym (studenckim). Takie rozwiązanie budzi jednak wiele wątpliwości i obaw związanych z możliwymi problemami. Dlatego też przed podjęciem ostatecznej decyzji, wśród polskich bibliotek, które posiadają magazyny otwarte przeprowadzono badania ankietowe dotyczące zastosowanych rozwiązań organizacyjnych. W tekście przedstawiono krótki opis organizacji wolnego dostępu w wybranych bibliotekach akademickich w Polsce oraz wyniki przeprowadzonej ankiety, ich analizę w kontekście planowanych w Bibliotece PŁ zmian oraz model otwartego dostępu wypracowany dla Biblioteki Politechniki Łódzkiej. „…nie ma nic bardziej pouczającego i pasjonującego niż szperanie po półkach, na których zgromadzone zostały wszystkie książki na określony temat, czego w katalogu ułożonym według autorów nie da się odkryć…”. Umberto Eco
 
For the last 4 years the research collection of the Library of the Technical University of Lodz is located in open stack area. However, the main collection of books supporting students’ education needs is accessible from the closed stacks in a traditional way via catalog and circulation desk. The library is considering converting the area to open stacks. This solution raises however many doubts. Before the decision will be taken, the authors conducted a short survey among Polish libraries with open stacks on their experience and solutions in practice. The paper presents short description of some examples of open stacks for students’ collections in Polish libraries as well as the results of the survey. The authors present also a probable model of organization of student and research collections in open stacks in the TU Lodz Library.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/750
Collections
  • Artykuły (B) [153]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV