Narzędzia komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej
Lodz University of Technology. Press
Lodz University of Technology. Press
Abstract
Komunikacja wewnętrzna umożliwia informowanie, integrowanie oraz motywowanie pracowników. We wdrażaniu i realizacji strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji, kluczową rolę odgrywa kadra kierownicza. Celem artykułu jest analiza narzędzi komunikacji wewnętrznej wykorzystywanych w przedsiębiorstwie X przez kadrę kierowniczą różnych szczebli. Istotne jest także wskazanie znaczenia komunikacji wewnętrznej jako elementu marketingu wewnętrznego.
The internal communication is used to inform, integrate and motivate employees. The implementation and execution of the strategy of internal communication in organization is executed by management team. The objective of this paper is to analyze the tools of internal communication used in the company X by executives on different levels. The importance of internal communication as an element of internal marketing is also analysed.
The internal communication is used to inform, integrate and motivate employees. The implementation and execution of the strategy of internal communication in organization is executed by management team. The objective of this paper is to analyze the tools of internal communication used in the company X by executives on different levels. The importance of internal communication as an element of internal marketing is also analysed.
Description
Keywords
komunikacja wewnętrzna, zarządzanie przedsiębiorstwem, kadra kierownicza, marketing wewnętrzny, internal communication, corporation management, management team, internal marketing
Citation
Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i Zarządzanie., 2013 z.55 s.43-52 sum.