• polski
    • English
Lodz University of Technology Repository
TUL Repository
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji / Faculty of Management and Production Engineering / W9
  • Artykuły (WZiIP)
  • View Item
  •   Home
  • Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji / Faculty of Management and Production Engineering / W9
  • Artykuły (WZiIP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Co-branding - motywy, efekty oraz charakterystyka współpracy przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych

Thumbnail
View/Open
Co-branding_-_motywy,_Grebosz_2009.pdf (335.7Kb)
Date
2009
Author
Grębosz, Magdalena
Metadata
Show full item record
Abstract
W artykule poruszona została problematyka zawierania aliansów pomiędzy firmami na przykładzie co-brandingu. Co-branding wyraża się w strategicznej współpracy dwóch firm, uwzględniającej ich interesy, a efektem co-brandingu jest stworzenie nowego produktu/usługi, wykraczającego poza indywidualny obszar działania, kompetencje i możliwości partnerów. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 roku wśród międzynarodowych firm realizujących strategię co-brandingu. Przeanalizowane zostały zarówno motywy i efekty realizacji co-brandingu, jak również problematyka doboru partnerów, ich współpracy oraz wzajemnej oceny.
 
Nowadays, brands management is the basis of a company's marketing activities. An effective brand must reach consumers and be accepted by them. Co-branding is a cooperation of two or more brands in one product or service which is supported by partners brands. Co-branding allows reinforcement of two brands through their cooperation. In the paper the results of empirical research concerning the reasons and effects of the ingredient co-branding strategy by selected companies are presented. This paper presents also the results of empirical studies on the characteristic of cooperation between co-branding partners as well on the evaluation of teamwork.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/483
Collections
  • Artykuły (WZiIP) [168]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV