• polski
    • English
CYRENA Repozytorium Politechniki Łódzkiej
CYRENA
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna
  • Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki (W2) / Faculty of Electrical, Electronic, Computer and Control Engineering
  • Artykuły (WEEiA)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna
  • Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki (W2) / Faculty of Electrical, Electronic, Computer and Control Engineering
  • Artykuły (WEEiA)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hybrydowa metoda projektowania przekładników prądowych klasy TPZ

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Hybrydowa_metoda_projektowania_Lesniewska-Komeza_2009.pdf (7.318MB)
Data wydania
2009
Autor
Leśniewska-Komęza, Elżbieta
Jałmużny, Wiesław
Adamczewska, Danuta
Borowska-Banaś, Iwonna
Metadane
Pokaż pełny rekord
Abstrakt
Autorzy artykułu od lat zajmują się zagadnieniami związanymi z projektowaniem przekładników prądowych klasy TP. Wynikiem ich prac stał się autorski program "Projektowanie przekładników prądowych do stanów przejściowych" omawiany w artykułach [2], [3], [4], [5]. Program przeznaczony jest do komputerowego wspomagania obliczeń konstrukcyjnych i dokonywania oceny właściwości metrologicznych projektowanych przekładników klasy TP, czyli przekładników przeznaczonych do pracy w stanach przejściowych. Jego algorytm wykorzystuje model cyfrowy zbudowany na podstawie analitycznych zależności opisujących właściwości tego typu przekładników. Wspomagana komputerowo metoda symulacji matematycznej umożliwia wyznaczenie parametrów geometrycznych i elektrycznych wielu różnych wersji obliczanej konstrukcji w bardzo krótkim czasie. Na dokładność otrzymanych wyników duży wpływ wywiera, pomijany często przy budowie modelu symulacyjnego, efekt nierównomiernego rozkładu pola w rdzeniu powodowany przez rozproszenie strumienia w otoczeniu szczelin.
 
In the paper, a method of the accurate design of TPZ class protective current transformers has been presented. The TPZ class protective current transformer has a core with air gaps. The effective total length of the air gaps determined based on field-and circuit numerical method permits on accuracy estimation the property of the designed protective current transformer using the author's software. Both programs; authors' "Design of protective current transformers for transient performance" and OPERA 3D, based on the numerical finite element method, interact with each other. The authors have showed the results of the use of numerical methods in the designing process.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/373
Zbiory
  • Artykuły (WEEiA) [128]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
Atmire NV
 

 

Przeglądaj

Całe repozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułySłowa kluczoweTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułySłowa kluczowe

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
Atmire NV