Show simple item record

dc.contributor.authorGocek, Andrzej
dc.date.accessioned2015-06-03T11:14:45Z
dc.date.available2015-06-03T11:14:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationZeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Elektryka., 2009 z.119 s.5-15 streszcz.
dc.identifier.issn0374-4817
dc.identifier.otherP-2090
dc.identifier.other0000026082
dc.identifier.otherW serii gł. nr 1050.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11652/365
dc.description.abstractIn this paper general principles of ATP system operation used on underground lines are described. Next the results of simulations, which show the influence of track circuit distribution on sequence time and commercial speed of trains operated on underground lines are presented. The simulations have been conducted for a 5 km long section of an underground line. They have been conducted for different lengths of track circuits and different changes in vertical profile of a line (-40 ‰ to +40 ‰). Also a proposition of a method for distributing track circuits, which enables to obtain high values of commercial speed with short sequence times, is presented.en_EN
dc.description.abstractW pracy opisano ogólne zasady działania systemów klasy ATP stosowanych na liniach metra. Przedstawiono wyniki badań symulacyjnych, które ukazują wpływ rozmieszczenia obwodów torowych na czas następstwa i prędkość handlową pociągów poruszających się na liniach metra. Symulacje te były prowadzone na 5-kilometrowym odcinku linii i zostały wykonane dla różnych długości obwodów torowych i zmian profilu pionowego linii od -40 ‰ do +40 ‰. Przedstawiono też propozycję metody rozmieszczania obwodów torowych, która pozwala na osiągnie przez pociągi metra wysokich prędkości handlowych przy krótkich czasach następstwa.pl_PL
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isopl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Politechniki Łódzkiejpl_PL
dc.publisherLodz University of Technology. Pressen_EN
dc.relation.ispartofseriesZeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiejpl_PL
dc.titleA simulation of the influence of a track circuit on sequence time of underground trains
dc.title.alternativeSymulacja wpływu układu torowego na czas następstwa pociągów w metrze
dc.typeArtykuł
dc.typeArticleen_EN


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record