Kształcenie menedżerów na uczelni technicznej
Date
2010Author
Depta, Adam
Kierner, Grzegorz
Jarczyński, Jacek
Lachiewicz, Stefan
Matejun, Marek
Staniec, Iwona
Stanisławski, Robert
Metadata
Show full item recordAbstract
Praca przedstawia działania Kierownictwa i Pracowników Wydziału
Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej na rzecz jakości kształcenia
przyszłych i obecnych menedżerów. Zwrócono w niej szczególną uwagę
na ważne aspekty z punktu widzenia kształtowania programów studiów, doboru
atrakcyjnych form kształcenia, jak i kierunków nauczania. Przedstawione
w pracy badania jakości i satysfakcji nauczania odbywają się w oparciu
o innowacyjne podejście uwzględniające analizę pożądanej i realnie zdobywanej
macierzy kompetencji.
Pierwsze pięć rozdziałów pracy przedstawia metodologię i mnogość
doświadczeń praktycznych leżących u podstaw jakości kształcenia. S4 one
pewnego rodzaju przewodnikiem dla osób zajmujących się jakością kształcenia
menedżerów na uczelniach wyższych.
Kolejne trzy rozdziały to zwrócenie uwagi na przyszłość kształcenia
menedżerów ze szczególnym naciskiem na ustawiczne kształcenie, zapotrzebowanie
przedsiębiorców oraz na fakt promowania przedsiębiorczości akademickiej
w postaci działalności typu spin-off i spin-out.
Prezentowana pozycja jest wycinkowym przedstawieniem koniecznych
zmian, jakie dokonują się na polskich uczelniach wyższych, aby w dobie
zagrożenia niżem demograficznym wygrać konkurencję na rynku edukacyjnym. The study presents the activity of managers and employees of the Faculty
of Organization and Management of Technical University of Lodz for the
education quality of future and current managers. Special attention was paid to
the important aspects in terms of curricula development, selection of attractive
forms of teaching, as well as courses. Studies of quality and satisfaction of
education presented in this monograph are based on an innovative approach due
to the analysis of the desired and actually acquired competence matrix.
The first five chapters of the work present the methodology and the
multitude of practical experience in the field of quality of education. They are
kind of guide for persons dealing with quality of managers' education at
uni versities.
The next three chapters focus on the future education of managers associated
with particular emphasis on lifelong learning, needs of entrepreneurs and the fact
of promotion of academic entrepreneurship in the form of spin-offs and
spin-outs.
The study is a partial review of the necessary changes to make at the Polish
universities, in order to win the competition on the educational market in terms
of demographic threat.