• polski
    • English
Repozytorium Politechniki Łódzkiej
Repozytorium PŁ
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna
  • Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska / Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering / W6
  • Artykuły (WBAIŚ)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna
  • Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska / Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering / W6
  • Artykuły (WBAIŚ)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aspekty edukacji - raport dla Unesco Międzynarodowa Komisja do spraw Edukacji dla XXI wieku

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Aspekty_edukacji_Matuszewska_2011.pdf (173.9KB)
Data wydania
2011
Autor
Matuszewska, Joanna
Metadane
Pokaż pełny rekord
Abstrakt
Współczesny świat stwarza idealne warunki dla rozwoju edukacji głównie za sprawą szybszego przepływu informacji i wymiany międzykulturowej. Proces kształcenia jednak nigdy nie jest dziełem ukończonym i trwa on niemalże od narodzin, aż do śmierci jednostki. Coraz częściej używa się określenia „edukacji ustawicznej" jako uczenia się przez całe życie. Owe long life learning, oprócz pogłębiania doświadczeń i rozbudzania zainteresowań, jawi się również jako okazja do wyrównania szans czy zaktualizowania wiedzy. Sformułowany w latach 90. XX wieku Raport Delorsa "Edukacja —jest w niej ukryty skarb " przyniósł przełom w spojrzeniu na koncepcję nauki przez całe życie oraz wyodrębnił podstawowe aspekty edukacji, stanowiące jednocześnie główne filary wiedzy.
 
The modern world creates perfect conditions for development of education, mainly because of fast flow of information and intercultural cooperation. The learning process is never completed and continues almost form birth to death of a human. Learning throughout life has even its own name - "lifelong learning". Lifelong learning accumulates experience and arouses interests as well as rebalances chances and updates knowledge. Formulated in the 90s of the twentieth century Delors Report "Education the treasure within" brought the breakthrough in the overview of the concept of permanent education and defined the fundamental aspects of knowledge.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/221
Zbiory
  • Artykuły (WBAIŚ) [96]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
Atmire NV
 

 

Przeglądaj

Całe repozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułySłowa kluczoweTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułySłowa kluczowe

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
Atmire NV