Show simple item record

dc.contributor.authorLendzion, Jarosław Piotr
dc.contributor.authorStankiewicz-Mróz, Anna
dc.contributor.editorBuława, Monikapl_PL
dc.date.accessioned2018-09-10T09:42:22Z
dc.date.available2018-09-10T09:42:22Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationLendzion Jarosław P., Stankiewicz-Mróz A., Wprowadzenie do organizacji i zarządzania., Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2008, ISBN 83-89355-53-1.
dc.identifier.isbn83-89355-53-1
dc.identifier.otherid skryba-crisppl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11652/1903
dc.description.abstract[...] Pierwsza część książki jest poświęcona teoriom organizacji i zarządzania. Omówiono w niej nurt klasyczny oraz zaprezentowano ewolucję teorii organizacji i zarządzania, omawiając nurt behawioralny, neoklasyczny oraz szkołę systemową. Przedstawiono także nowe, dyskusyjne podejście do zarządzania - teorię chaosu. Znajomość teorii pozwala zrozumieć, w jakim stopniu nowe koncepcje są zakorzenione w tradycyjnych poglądach, oraz umożliwia porządkowanie i systematyzowanie wiedzy. Dostarcza także wskazówek, jak należy działać w złożonej rzeczywistości organizacyjnej. W drugiej części podręcznika zaprezentowano sposób tworzenia organizacji, począwszy od planowania, a skończywszy na realizowaniu procesu zarządzania. Ponieważ skuteczność owego procesu w znacznej mierze zależy od kompetencji zarówno menedżerów, jak i personelu wykonawczego, w nowoczesnych organizacjach priorytetowe znaczenie przypisuje się problematyce związanej z rozwojem i modelowaniem kompetencji. Efektywne funkcjonowanie musi być obecnie oparte na inwestowaniu w wiedzę i kapitał intelektualny organizacji. Dla sprawności zarządzania ważne jest także, aby personel firmy potrafił myśleć kategoriami celów organizacji. Sprzyja temu wykorzystywanie założeń zarządzania partycypacyjnego. W trzeciej części podręcznika przedstawiono nowe tendencje oraz metody zarządzania organizacjami. Zmieniająca się rzeczywistość wymaga dzisiaj dynamicznego zarządzania, wiążącego się z dokonywaniem radykalnych przeobrażeń (np. przez wykorzystanie reengineeringu), uelastycznianiem ( np. przez zastosowanie outsourcingu czy też wprowadzenie struktur projektowych), zwiększaniem sprawności i efektywności dzięki właściwemu wykorzystaniu kompetencji personelu, wzorowaniu się na najlepszych praktykach (benchmarking) oraz koncentracji na jakości (TQM). W dobie rozwoju społeczeństwa informacyjnego warunkiem przetrwania i skutecznego konkurowania z innymi staje się racjonalne wykorzystanie wiedzy we wszystkich procesach biznesowych. Umiejętne zarządzanie wiedzą sprzyja efektywności przedsiębiorstwa, wpływa na jego innowacyjność oraz budowanie satysfakcji i lojalności klientów. Na zakończenie należy dodać, że nawet najlepszy podręcznik zarządzania nie sprawi, iż nagle staniemy się skutecznymi i sprawnymi przywódcami, obdarzonymi cechami, jakie powinien mieć menedżer XXI wieku. Wiedzę teoretyczną traktować trzeba jako fundament, na którym rozwijać się będą umiejętności zdobywane każdego dnia w trudnej i odpowiedzialnej pracy kierowniczej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherOficyna Ekonomicznapl_PL
dc.subjectorganizacja - podręczniki akademickiepl_PL
dc.subjectzarządzanie - podręczniki akademickiepl_PL
dc.subjectzarządzanie organizacjamipl_PL
dc.subjectteorie organizacji i zarządzaniapl_PL
dc.subjectkompleksowe zarządzanie jakościąpl_PL
dc.subjectorganization - academic textbooksen_EN
dc.subjectmanagement - academic textbooksen_EN
dc.subjectorganization managementen_EN
dc.subjecttheories of organization and managementen_EN
dc.subjectTotal Quality Managementen_EN
dc.subjectTQMen_EN
dc.titleWprowadzenie do organizacji i zarządzaniapl_PL
dc.typeKsiążkapl_PL
dc.typebooken_EN
dc.contributor.reviewerLachiewicz, Stefanpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record