Rozwiązania informatyczne jako element wsparcia zarządzania jakością w przedsiębiorstwach produkcyjnych
Abstract
Zarządzanie jakością jest jednym z podstawowych procesów
realizowanych w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Lata doświadczeń
przyczyniły się do opracowania szeregu technik i narzędzi, które je
wspomagają, służąc głównie samokontroli. Zarządzający jednak korzystają
ze zgromadzonych za ich pomocą danych w ograniczony sposób, co obniża
efektywność funkcjonowania. W niniejszym opracowaniu przybliżono dobre
praktyki zarządzania jakością w przedsiębiorstwach produkcyjnych oraz
zaproponowano model rozwiązania informatycznego wspomagającego
kadrę kierowniczą w analizie danych w czasie rzeczywistym. Proponowane
rozwiązanie przede wszystkim wspiera utrzymanie zakładanej kultury
pracy, uruchomienie odpowiednich procedur reagowania i eskalacji
w przypadku wykrycia zagrożeń mogących mieć wpływ na jakość produktu,
a tym samym zmniejszenie ilości reklamacji i obniżenie koszów złej jakości.
Collections
- Artykuły (WZiIP) [168]