Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOlczyk, Aleksander
dc.date.accessioned2017-05-19T08:12:20Z
dc.date.available2017-05-19T08:12:20Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0137-2661
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11652/1480
dc.descriptionInstytut Maszyn Przepływowych Politechnika Łódzkapl_PL
dc.descriptionInstitute of Turbomachinery, Lodz Univeristy of Technologyen_EN
dc.description.abstractW artykule przedstawiono analizę czynników wpływających na moc tłokowego silnika spalinowego. Wyprowadzono zależność pozwalającą wyrazić moc jednostkową silnika jako funkcję kilku zmiennych (parametrów), które poddano szczegółowej analizie w kolejnych podrozdziałach. Stwierdzono, iż wymierny wzrost mocy silnika o określonych wymiarach głównych można uzyskać głównie dzięki dwóm czynnikom: poprawie sprawności napełnienia nv oraz wzrostowi gęstości powietrza na wlocie do cylindrów. Szczególnie ten drugi sposób cechuje duża skuteczność, a dodatkowo pozwala on na kształtowanie charakterystyk zewnętrznych silnika w sposób korzystny z punktu widzenia sposobu jego użytkowania (np. właściwości trakcyjnych napędzanego pojazdu).pl_PL
dc.description.abstractThe paper presents an analysis of parameters impacting the power of an IC engine. A relationship expressing the engine unit power as a function of some variables (parameters) had been found and those parameters had been thoroughly examined in successive subsections. It was found that - for a fixed engine size - a substantial increase of the engine power can be primarily attributed to two parameters: volumetric efficiency and air density at the engine inlet. The second parameter is particularly efficient in increasing the engine power and, additionally, it allows enhancing the shape of the engine characteristics from the point of view of its operating conditions (e.g. traction properties of a driven vehicle.)en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Politechnika Łódzkapl_PL
dc.publisherLodz University of Technology. Pressen_EN
dc.relation.ispartofseriesZeszyty Naukowe, Cieplne Maszyny Przepływowe, Turbomachinery no. 141 (z. 1132), 2012pl_PL
dc.subjectsilnik spalinowypl_PL
dc.subjectparametry pracy silnikapl_PL
dc.subjectładowanie silników spalinowychpl_PL
dc.subjectIC engineen_EN
dc.subjectengine performancesen_EN
dc.subjectair charging of enginesen_EN
dc.titleAnaliza możliwości zwiększenia mocy tłokowych silników spalinowychpl_PL
dc.title.alternativeA study of options to increase the power of internal combustion enginesen_EN
dc.typeArtykułpl_PL
dc.typeArticleen_EN


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord