Kluczowa rola podnoszenia kompetencji przywódczych menedżerów liniowych
Abstract
W artykule przedstawiono problematykę podnoszenia kompetencji
przywódczych przez menedże rów liniowych. Wszelkie zaniedbania w tym zakresie
są uwarunkowane brakiem należytej uwagi organizacji dotyczącej
opisywanej tematyki oraz prowadzą do negatywnych doświadczeń zatrudnionych.
Rozbieżność pomiędzy oczekiwaniami a faktycznymi zachowaniami
w procesie kierowania skłania ich podwładnych do zmiany pracodawcy.
Na podstawie odpowiedzi respondentów należy stwierdzić, iż na etapie procesów
rekrutacyjnych, występują nieprawidłowości w ocenie kompetencji
przywódczych kandydatów. Celem artykułu jest przedstawienie opinii
pracowników dotyczących konieczności podnoszenia kompetencji przywódczych
menedżerów liniowych oraz zwrócenie uwagi na cechy osobowościowe,
które predysponują do pełnienia roli przywódcy w przedsiębiorstwie oraz
wpływają na dynamikę karier zawodowych. Wyniki badań empirycznych
potwierdzają zależność pomiędzy występowaniem pewnej gamy cech
osobowościowych a ścieżkami karier pracowniczych. The aim of the study was to investigate employees views on their line
managers leadership skills. The role of first line managers as strategie leaders in
an organisation ensuring successful implementation of high performance culture.
The paper draws attention on leadership skills of first line managers' as leaders
in high-tech companies. The research showed, that the meaning of leadership
skills was marginalized. Organisations definitly need to the change their
approach to this issue.
Collections
- Artykuły (WZiIP) [195]