Motywowanie pozapłacowe jako czynnik budowania zaangażowania pracowników z pokolenia Y
Date
2015Author
Kaczyńska, Magdalena
Kałuziak, Klaudia
Stankiewicz-Mróz, Anna
Metadata
Show full item recordAbstract
Osiąganie przewagi konkurencyjnej przez organizację zależy przede
wszystkim od zaangażowania jej pracowników. W procesie budowania zaangażowania
nie ma możliwości posługiwania się schematami wielokrotnego
użytku. W obliczu szybko zmieniających się warunków oraz
konkurencji o najlepszych pracowników firma musi znajdować ciągle nowe
sposoby pobudzania motywacji oraz kreowania długookresowego zaangażowania
afektywnego pracowników. Szczególną rolę w procesie budowania
zaangażowania przypisuje się systemom motywacyjnym „szytym na miarę”,
uwzględniającym rzeczywiste potrzeby i oczekiwania pracowników,
które zmieniają się w różnych fazach życia. W ramach niniejszego opracowania
skoncentrowano się na wybranej grupie pracowników – reprezentantach
Pokolenia Y. Celem referatu jest znalezienie odpowiedzi na
pytanie: jakie znaczenie mają instrumenty motywowania pozapłacowego
w procesie budowania zaangażowania młodych pracowników. The achievement of the company’s competitive gain depends first of all on
the engagement of its employees. In the process of building the engagement it is
impossible to use the multi-usage schemes. Taking into account quickly changing
conditions and the competition for the best employees the company must be constantly
finding new ways to stimulate the creation of long-term motivation and
affective commitment of employees. A special role in the process of building the
engagement is attributed to "tailor-made" incentive systems, taking into account
the real needs and expectations of employees that change with human ontogenetic
development. The purpose of the paper is to answer the question: how important
are the instruments of non-pay incentives in the process of building the
involvement of young workers.
Collections
- Artykuły (WZiIP) [168]