• polski
    • English
Lodz University of Technology Repository
TUL Repository
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji / Faculty of Management and Production Engineering / W9
  • Artykuły (WZiIP)
  • View Item
  •   Home
  • Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji / Faculty of Management and Production Engineering / W9
  • Artykuły (WZiIP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motywowanie pozapłacowe jako czynnik budowania zaangażowania pracowników z pokolenia Y

Thumbnail
View/Open
Motywowanie_pozaplacowe_jako_czynnik_Stankiewicz-Mroz_Kaczynska_Kaluziak_2015.pdf (271.7Kb)
Date
2015
Author
Kaczyńska, Magdalena
Kałuziak, Klaudia
Stankiewicz-Mróz, Anna
Metadata
Show full item record
Abstract
Osiąganie przewagi konkurencyjnej przez organizację zależy przede wszystkim od zaangażowania jej pracowników. W procesie budowania zaangażowania nie ma możliwości posługiwania się schematami wielokrotnego użytku. W obliczu szybko zmieniających się warunków oraz konkurencji o najlepszych pracowników firma musi znajdować ciągle nowe sposoby pobudzania motywacji oraz kreowania długookresowego zaangażowania afektywnego pracowników. Szczególną rolę w procesie budowania zaangażowania przypisuje się systemom motywacyjnym „szytym na miarę”, uwzględniającym rzeczywiste potrzeby i oczekiwania pracowników, które zmieniają się w różnych fazach życia. W ramach niniejszego opracowania skoncentrowano się na wybranej grupie pracowników – reprezentantach Pokolenia Y. Celem referatu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie znaczenie mają instrumenty motywowania pozapłacowego w procesie budowania zaangażowania młodych pracowników.
 
The achievement of the company’s competitive gain depends first of all on the engagement of its employees. In the process of building the engagement it is impossible to use the multi-usage schemes. Taking into account quickly changing conditions and the competition for the best employees the company must be constantly finding new ways to stimulate the creation of long-term motivation and affective commitment of employees. A special role in the process of building the engagement is attributed to "tailor-made" incentive systems, taking into account the real needs and expectations of employees that change with human ontogenetic development. The purpose of the paper is to answer the question: how important are the instruments of non-pay incentives in the process of building the involvement of young workers.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/1169
Collections
  • Artykuły (WZiIP) [168]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV