• polski
    • English
CYRENA Repozytorium Politechniki Łódzkiej
CYRENA
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna
  • Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji (W9) / Faculty of Management and Production Engineering
  • Artykuły (WOiZ)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna
  • Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji (W9) / Faculty of Management and Production Engineering
  • Artykuły (WOiZ)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kontrola versus zaufanie. Nadzór nad pracownikami w erze koncepcji empowerment

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Kontrola_versus_zaufanie_nadzor_Stankiewicz-Mroz_2015.pdf (276.9KB)
Data wydania
2015
Autor
Stankiewicz-Mróz, Anna
Metadane
Pokaż pełny rekord
Abstrakt
W artykule omówiono istotę, znaczenie i zależność pomiędzy zaufaniem a kontrolą. Dodatkowym czynnikiem poddanym analizie była koncepcja empowerment. Badania wykazały, że funkcjonowanie organizacji w czasach burzliwych wiąże się z koniecznością tworzenia warunków do wykorzystywania koncepcji empowerment, która ułatwia firmie radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi. Wymaga to jednak zmniejszenia kontroli oraz przeprofilowania roli i zachowań menedżerów. Kluczowym działaniem dla ponad jednej trzeciej badanych firm powinno stać się odbudowywanie zaufania pracowników do kierownictwa. W tym celu konieczne jest wypracowanie systemów efektywnej komunikacji ze szczególnym miejscem dla sprzężeń zwrotnych.
 
The article presents the essence, significance and relationship between trust and control. Empowerment was the additional factor which was analyzed. The research have shown that the functioning of the organization in the turbulent times requires the creation of conditions for the use of the empowerment concept which helps the company deal with crisis situations. However, it requires the decrease of control as well as redefining the role and behaviors of managers. The key activity for more than one-third of the surveyed companies should be rebuilding the employees’ trust towards management. For this purpose it is necessary to develop effective communication systems with a special place for feedbacks.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/1168
Zbiory
  • Artykuły (WOiZ) [163]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
Atmire NV
 

 

Przeglądaj

Całe repozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułySłowa kluczoweTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułySłowa kluczowe

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi
Theme by 
Atmire NV