Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki
Stały URI zbioru
Przeglądaj
Przeglądaj Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki wg Autor "Galewski, Marek"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Conditions for having a diffeomorphism between two Banach spaces(Department of Mathematics - Texas State University, 2014) Galewski, Marek; Galewska, Elżbieta; Schmeidel, EwaWe provide sufficient conditions for a mapping acting between two Banach spaces to be a diffeomorphism. Standart arguments allow us to obtain a local diffeomorphism. It is proved to be global using mountain pass geometry.Pozycja On a new critical point theorem and some applications to discrete equations(AGH University of Science and Technology Press, 2014) Galewski, Marek; Galewska, ElżbietaUsing the Fenchel-Young duality we derive a new critical point theorem. We illustrate our results with solvability for certain discrete BVP. Multiple solutions are also considered.Pozycja Trajektorie i walidacja efektów uczenia się w kontekście Polskiej Ramy Kwalifikacji(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Stańdo, Jacek; Galewski, Marek; Ignaciuk, Przemysław; Zawadowski, WacławKsiążka składa się z sześciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono Europejskie Ramy Kwalifikacji i Proces Boloński, odniesiono się do obowiązującego ustawodawstwa zarówno w Polsce, jak i w Europie. W rozdziale drugim zostały przedstawione cele i efekty uczenia się. Opisano różne taksonomie celów. Szeroko zaprezentowane zostały kompetencje społeczne, które wciąż stanowią wyzwanie dla twórców programów nauczania, jak i uczących. Zaproponowano nowatorski model podejścia do realizacji kompetencji społecznych w procesie nauczania. W rozdziale trzecim został zaprezentowany nowy model 4D taksonomii celów. Powstał on na podstawie pogłębionej analizy literatury i analizy krytycznej. Zdefiniowano nowe pojęcie: trajektoria efektów uczenia się. W konsekwencji zaproponowano nowe definicje: walidacja dyskretna; walidacja klasyczna; walidacja probabilistyczna. Wprowadzono nowe typologie efektów uczenia się. Oprócz zadań powszechnie wykorzystywanych w e-testach zdefiniowano pojęcie zadania generatorowego. Zadania tego typu znalazły zastosowanie w stworzonym systemie walidacji efektów uczenia się. Przedstawiono również ideę zadania sterowanego strumieniem danych rzeczywistych oraz zaproponowano jego definicję. W rozdziale czwartym zaprezentowano wieloletnie badania, których celem były poszukiwania efektów uczenia się na różnych poziomach Polskiej Ramy Kwalifikacji. Ponadto zostały przedstawione badania, których celem było odszukanie związków czynników wpływających na walidację efektów uczenia się. W rozdziale piątym zaprezentowano zaimplementowany system walidacji efektów uczenia się na szóstym poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji. Przedstawiono badania przeprowadzone wśród studentów studiów inżynierskich w Politechnice Łódzkiej. Dokonano analizy statystycznej otrzymanych wyników. W rozdziale szóstym przedstawiono perspektywy rozwoju systemu walidacji efektów uczenia się oraz kierunek kolejnych badań.