Stańczyk, SylwiaSus, Aleksandra2021-07-142021-07-142013Stańczyk, S., & Sus, A. (2013). Intuicja w zarządzaniu. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 52(1147), 5-14. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.52.5-140137-2599http://hdl.handle.net/11652/3806https://doi.org/10.34658/oiz.2013.52.5-14Artykuł koncentruje się na zaprezentowaniu kategorii, które warunkują współczesny sukces organizacyjny. Na podstawie przeprowadzonych rozważań o charakterze teoretycznym, do tych czynników zakwalifikowano kreatywność i innowacyjność. Wydaje się, że logiczne postępowania szkoły planistycznej ustępują miejsca intuicyjnym szkołom prostych reguł, czy opcji realnych (te również mogą przyjąć formę filozofii zarządzania, pomimo swojego pierwotnego, analitycznego charakteru). Ponadto, podkreślono w artykule rangę pierwiastka behawioralnego, nadając mu priorytetowe współcześnie znaczenie.This article focuses on presenting the categories that determine the success of modern organizations. On the basis of theoretical considerations, these factors were classified as creativity and innovation. It seems that the logical procedure in planning school, gives way to simple intuitive rules, and real options (these can also take the form of management philosophy, despite its original, analytical nature). In addition, the article highlights the importance of behavioral elements, giving them an important priority today.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkusukces organizacjizarządzaniekreatywnośćinnowacjestrategia - koncepcjebehawioryzm w zarządzaniusuccess of organizationmanagementcreativityinnovationsstrategy - conceptsbehaviorism in managementIntuicja w zarządzaniuIntuition in managementArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2013.52.5-1410.34658/oiz.2013.52.5-14