Idczak, MajaStaniec, Iwona2021-06-302021-06-302019Idczak, M., & Staniec, I. (2019). Prognozowanie popytu na nowo wprowadzany produkt. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 73(1228), 27-42. https://doi.org/10.34658/oiz.2019.73.27-420137-2599http://hdl.handle.net/11652/3708https://doi.org/10.34658/oiz.2019.73.27-42W pracy przedstawiono możliwość wykorzystania metody analogii historycznych do przeprowadzenia prognozy popytu dla nowo wprowadzanego na rynek produktu. Metodę zastosowano w praktycznym przypadku analizowanego przedsiębiorstwa X. Opisano, jak sobie poradzono z wadami i zaletami tej metody.The paper presents the possibility of using the historical analogy method to carry out a demand forecast for a newly introduced product. The method was applied in the practical case of the analyzed company X. It was described how to deal with the advantages and disadvantages of this method.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkuprognozowaniepopytproduktrynekforecastingdemandproductmarketPrognozowanie popytu na nowo wprowadzany produktForecasting demand for a newly introduced productArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2019.73.27-4210.34658/oiz.2019.73.27-42