Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka2015-06-032015-06-032013Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i Zarządzanie., 2013 z.52 s.135-146 sum.0137-25990000039326W serii gł. nr 1147.http://zeszyty.woiz.pl/Koopetycja jest połączeniem konkurencji i współpracy, a relacje koopetycyjne mogą w różny sposób wpływać na rozwój przedsiębiorstwa. Firmy high-tech powinny być otwarte na współpracę z otoczeniem, w tym również współpracę z konkurentami. Nie zawsze jednak tak się dzieje. W opracowaniu przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na reprezentatywnej ze względu na wielkość i branżę grupie przedsiębiorstw high-tech dotyczące opinii kadry kierowniczej na temat wpływu relacji koopetycyjnych na rozwój przedsiębiorstwa. Wynika z nich, że im firma jest większa, bardziej innowacyjna, oparta na wiedzy, wykorzystująca nowoczesne technologie i otwarta na rynek międzynarodowy, tym częściej wchodzi w relacje koopetycjne, które przyspieszają jej rozwój.Coopetition is a combination of competition and cooperation, and coopetition relationships may affect the company's development in different way. High-tech enterprises should cooperate with competitors. But not always they do. This paper presents the results of research on the impact of the coopetition relationships the companies' development. The results show that the company is bigger, more innovative, knowledge-based, using modern technologies and open to the international market, the more enter coopetition relationships, that accelerate its development.application/pdfplrozwój przedsiębiorstwakoopetycjaprzemysł wysokich technologiienterprise developmentcoopetitionhigh-tech industryKoopetycja a rozwój przedsiębiorstwa w opinii kadry kierowniczej firm high-techCoopetition and company's development in the opinion of high-tech companie's ceosArtykuł