Lendzion, Jarosław2023-08-072023-08-072023Lendzion J.,Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie budowania marki pracodawcy. W: Journal of Management Challenges, Vol. 02, no. 1(2), Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023, s. 17-39, ISSN 0137-2599, doi: 10.34658/jmc.2023.1.2.17-39.0137-2599http://hdl.handle.net/11652/4735https://doi.org/10.34658/jmc.2023.1.2.17-39Aktualnie zauważane zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw przyczyniły się do wzrostu zainteresowania marką pracodawcy oraz metodyką jej tworzenia, a także unowocześnienia stosowanych przez firmy rozwiązań w tym obszarze zarządzania. Employer branding, marka pracodawcy, opisuje reputację pracodawcy jako miejsca pracy i jego propozycję wartości dla pracowników, w przeciwieństwie do bardziej ogólnej marki korporacyjnej i reputacji klientów. Efektywne dotarcie do kandydatów poszukujących pracy wymaga stosowania odpowiednich, dopasowanych do odbiorców narzędzi, które powinny uwzględniać doświadczenie i status kandydata, preferowane sposoby komunikowania się z otoczeniem, czy też wyznawane wartości życiowe. Szybki rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się one jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w procesie budowania marki pracodawcy. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie sposobów włączenia mediów społecznościowych w proces budowaniu marki pracodawcy.The currently observed changes in the environment of enterprises have contributed to the increased interest in the employer brand and the methodology of its creation, as well as the modernization of the solutions used by companies in this area of management. corporate and customer reputation. Effectively reaching candidates looking for a job requires the use of appropriate tools tailored to the recipients, which should take into account the candidate's experience and status, preferred ways of communicating with the environment, or professed life values. The rapid development of social media has made it one of the most important tools used in the employer branding process. The purpose of this article is to present ways of including social media in the process of building an employer brand.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkubudowanie marki pracodawcywykorzystanie mediów społecznościowychmedia społecznościowe a marka pracodawcymedia społecznościowe w budowaniu marki pracodawcyemployer brandinguse of social mediasocial media and employer brandsocial media in building the employer brandWykorzystanie mediów społecznościowych w procesie budowania marki pracodawcyUse of social media in employer brandingArtykułLicencja PŁLUT Licence10.34658/jmc.2023.1.2.17-39