Górniak-Kocikowska, Krystyna2024-04-252024-04-252017Górniak-Kocikowska K., Sztuczna inteligencja a edukacja humanistyczna specjalistów w dziedzinie nauk komputerowych. W: Inżynier z duszą humanisty, Sośnicka J. (Red.)., Seria: Monografie Politechniki Łódzkiej Nr 2249, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2017, s. 241-276, ISBN 978-83-7283-895-7, doi: 10.34658/9788372838957.15.978-83-7283-895-7http://hdl.handle.net/11652/5291https://doi.org/10.34658/9788372838957.15The motivation and the starting point for this essay was the 1999 essay “Technik z duszą humanisty” by Maria Stolarska. In it, she argues how students in technical disciplines benefit from a liberal arts education. In my view, Stolarska’s arguments are still highly relevant today, despite some profound, paradigm-shifting changes caused by revolutionary break-throughs in science and technology which have taken place in recent decades.plDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkuFair use conditionszkoły wyższe - rewolucja w edukacjiizolacja nauk ścisłychsztuczna inteligencja - zagrożeniewzajemne uzupełnianie się humanistów i inżynierówwyzwanie dla humanistyki i nauk komputerowychuniversities - revolution in educationisolation of exact sciencesartificial intelligence - threatmutual complementation of humanities and engineerschallenge for humanities and computer sciencesSztuczna inteligencja a edukacja humanistyczna specjalistów w dziedzinie nauk komputerowychArtificial Intelligence and the liberal arts education of computer science specialistsrozdział - monografiaLicencja PŁLUT License10.34658/9788372838957.15