Penc-Pietrzak, Ilona2021-06-302021-06-302019Penc-Pietrzak, I. (2019). Koncepcja dynamicznych kompetencji jako paradoks w zarządzaniu. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 72(1225), 59-72. https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.59-720137-2599http://hdl.handle.net/11652/3700https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.59-72Koncepcja dynamicznych kompetencji stanowi paradoks w zarządzaniu, ponieważ bazuje na dwóch pozornie wykluczających się elementach: sztywnych rutynach organizacyjnych i dynamicznych kompetencjach. Rutyny zapewniają powtarzalność i stabilność działań, natomiast dynamiczne kompetencje umożliwiają elastyczne dostosowanie się firmy do wymogów otoczenia. Autorka stawia tezę, że w turbulentnym otoczeniu przedsiębiorstwa powinny wykorzystywać dynamiczne kompetencje dla zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej, w sposób rutynowy zmieniając rutyny organizacyjne. Zależności między tymi elementami autorka prezentuje w proponowanym modelu powstawania kompetencji dynamicznych.The dynamic competences conception is a paradox in management, because it is based on two seemingly dissonant elements: fixed organizational routines and dynamic competences. The routines provide repeatability and stability of operations, whereas dynamic competences allow a flexible adaptation of a company to an environment. Author proposes a thesis, that in a turbulent environment companies should use dynamic competences to gain and keep a competitive advantage, changing the organizational routines in routine way. The dependency between these elements is presented in the proposed model of the creation of dynamic competences.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkuzarządzaniekompetencjeparadoksprzedsiębiorstwokonkurencyjnośćmodelmanagementcompetenceparadoxenterprisecompetitivenessmodelKoncepcja dynamicznych kompetencji jako paradoks w zarządzaniuDynamic competences conception as a paradox in managementArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.59-7210.34658/oiz.2019.72.59-72