Józefowicz, Barbara2021-07-122021-07-122013Józefowicz, B. (2013). Kształtowanie zaufania wewnątrzorganizacyjnego przez kadrę kierowniczą i ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 51(1146), 177-186. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.177-1860137-2599http://hdl.handle.net/11652/3794https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.177-186We współczesnym przedsiębiorstwie zaufanie odgrywa szczególną rolę a jego kształtowanie leży w gestii zarządzających, którzy mogą i powinni świadomie wykorzystywać ten stymulator rozwoju przedsiębiorstw. Artykuł prezentuje najnowsze wyniki badań związane z kluczowymi obszarami Pozytywnego Potencjału Organizacji jakimi są zaufanie, przywództwo oraz postawy i kompetencje społeczne menedżerów średniego szczebla. Autor wykazuje wagę zależności pomiędzy zaufaniem oraz kadrą menedżerską a rozwojem przedsiębiorstw. Badania nie potwierdzają natomiast silnego wpływu otwartości i szczerości wraz z brakiem obaw w przyznawaniu się do popełnionych błędów na innowacyjność organizacji.In contemporary enterprise trust plays a special role. Managers should intentionally build trust in organization as a effective company’s development activator. The paper presents the latest research results related to the key Positive Organizational Potential areas such as trust, leadership, attitudes and social skills on middle management level. Author shows the importance of the relationship between trust, managers and the business development. However the study does not confirm the strong association between behaviors described as ‘employee’s openness and honesty with the admitting to making mistakes without apprehensions” and business innovation.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkuzaufaniekadra kierowniczarozwój przedsiębiorstwaPozytywny Potencjał Organizacjitrustmanagerscompany`s developmentPositive Organizational PotentialKształtowanie zaufania wewnątrzorganizacyjnego przez kadrę kierowniczą i ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwaForming intraorganizational trust by managers and the impact on company's developmentArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.177-18610.34658/oiz.2013.51.177-186