Romanowicz, AnnaMakulska-Gertruda, Elżbieta2021-07-072021-07-072017Romanowicz, A., & Makulska-Gertruda, E. (2017). Doskonalenie zarządzania pracownikami wiedzy poprzez podniesienie jakości relacji interpersonalnych w organizacji. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 69(1218), 101-112. https://doi.org/10.34658/oiz.2017.69.101-1120137-2599http://hdl.handle.net/11652/3767https://doi.org/10.34658/oiz.2017.69.101-112Aktywne doskonalenie organizacji to aktualizacja strategii, planów, celów działania przy wykorzystaniu pomiarów efektywności systemu oraz jego elementów, określanie struktury ilościowo-jakościowej wskaźników skuteczności i efektywności pozwalających na analizę przyjętego podejścia. Istotą utrzymania właściwych wskaźników jest wykorzystywanie dostępnych metod, wszystkich elementów systemu do ciągłego doskonalenia zarządzania pracownikami w celu budowy przewagi konkurencyjnej opartej na wiedzy.W systemach organizacyjnych ludzie stają się najważniejszym czynnikiem, a organizacje konsekwentnie muszą być nastawione na twórcze nauczanie promujące tworzenie wiedzy i dzielenie się nią2. Przekształcenia pracowników – w pracowników wiedzy, poprzez wydobywanie z nich określonego potencjału, ułatwione jest w organizacjach o znacznie rozbudowanych wewnętrznie relacjach interpersonalnych. Zachodzi tu sieć zależności pomiędzy kluczowymi pojęciami takimi jak kapitał społeczny, relacje między ludzkie i komunikacja w tworzeniu relacji.Jednym z sposobów aktywizowania działań organizacji na rzecz kreowania wiedzy jest identyfikowanie zachowań w zakresie budowania komunikacji interpersonalnej.[...]plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkuzarządzanie pracownikamirelacje interpersonalneorganizacjaemployee managementinterpersonal relationsorganizationDoskonalenie zarządzania pracownikami wiedzy poprzez podniesienie jakości relacji interpersonalnych w organizacjiArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2017.69.101-11210.34658/oiz.2017.69.101-112