Grabowska, MilenaMarkowiak, PatrycjaSłowicka, Małgorzata2017-11-292017-11-292017Organizacja i Zarządzanie, Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej, z. 69, Nr 1218, 2017, s. 23-340137-2599http://hdl.handle.net/11652/1743Red. nauk. Wydziału Zarządzania i Inżynierii Produkcji: Lewandowski, Jerzy.W obecnej sytuacji na rynku, charakteryzującej się dynamicznymi zmianami, wysoką konkurencyjnością i wzrostem oczekiwań interesariuszy, tworzą się wielkie wyzwania, którym muszą sprostać zarządy współczesnych organizacji. Tym samym wymagana jest zmiana podejścia do sposobu prowadzenia działalności. Współczesne organizacje nastawiające się jedynie na wysoką jakość, sprostanie oczekiwaniom klientów oraz bycie liderem w danej branży nie zapewnią przetrwania przedsiębiorstwu. W dzisiejszych czasach ważne jest to, jak firma produkuje, w jaki sposób współpracuje ze swoimi interesariuszami oraz czy zwraca uwagę na potrzeby pracowników i społeczności, w obrębie której działa organizacja. Celem referatu jest ocena skuteczności działań Społecznej Odpowiedzialności Bimesu (CSR) ukierunkowanych na pracowników. Miarą skuteczności jest osiąganie założonych celów. Poniżej została przedstawiona analiza literatury przedmiotu oraz analiza materiałów wtórnych, czyli dobrych praktyk wybranych firm farmaceutycznych w odniesieniu do celów,jakie założyła dana organizacja.plSpołeczna Odpowiedzialność Biznesustrategia zarządzaniabranża farmaceutycznaCorporate Social Responsibilitymanagement strategypharmaceutical industrySkuteczność działań ukierunkowanych na pracowników w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.Artykuł