Kaczorowska, ZuzannaStaniec, IwonaSzczygieł, Nina2021-06-302021-06-302019Kaczorowska, Z., Staniec, I., & Szczygieł, N. (2019). Analiza rynku meblarskiego. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 72(1225), 95-112. https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.95-1120137-2599http://hdl.handle.net/11652/3702https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.95-112Analiza rynku umożliwia weryfikację potencjału tkwiącego w danym segmencie. Co więcej, pomaga zdobyć przewagę nad konkurencją oraz wzmocnić dotychczasową pozycję na rynku. Dzięki temu przedsiębiorstwo może właściwie ukierunkować swoje działania. Niniejszy artykuł został opracowany na podstawie danych GUS i zawiera analizę uwarunkowań branżowych dla przedsiębiorstw z branży meblarskiej. Analizie poddano m.in. wielkość eksportu, wielkość produkcji mebli w Polsce, przychód netto itd.The company's structure is shaped by the environment in which it operates. Market analysis allows to verify the potential inherent in a given segment. Moreover, it helps to gain the advantage over the competition and to strengthen the current position on the market. Thank to that, the company can properly focus on its activities. The article has been prepared on the basis of data provided by the Central Statistical Office and of the Internet data sources. It provides the analysis of industry conditions for furniture manufacturing companies. The analysis included exportation volume, the volume of furniture production in Poland, and net income among others.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkurynek meblarskianalizapotencjałkonkurencjauwarunkowaniaimporteksportprodukcjafurniture marketanalysispotentialcompetitionconditionsimportexportproductionAnaliza rynku meblarskiegoStock management in production enterprises based on the example of a selected production companyArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.95-11210.34658/oiz.2019.72.95-112