Stelmaszczyk, Monika2021-07-122021-07-122013Stelmaszczyk, M. (2013). Kadra kierownicza w kreowaniu zaufania w przedsiębiorstwie – potencjalnego źródła przewagi konkurencyjnej. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 51(1146), 201-210. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.201-2100137-2599http://hdl.handle.net/11652/3796https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.201-210W opracowaniu umiejscowiono zaufanie w koncepcji kapitału społecznego. Następnie pokazano, że zaufanie można traktować jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa, wykorzystując sprawdziany strategiczne M. Bratnickiego. Dalej wskazano na konieczność wzmacniania zaufania w przedsiębiorstwie przez kadrę kierowniczą.The aim of this study is to give an answer to the following questions – Can trust be considered a strategic asset of an enterprise? and Is there any connection between trust and job satisfaction of managers and staff members? The study places trust in the concept of social capital. Subsequently, taking advantage of M. Bratnicki's strategic tests, it was proved that trust can be considered a strategic asset of an enterprise. Further, the necessity of strengthening trust in a company by managerial staff was indicated.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkuzaufaniekadra kierowniczakapitał społecznyzaufanie jako zasób strategiczny przedsiębiorstwasprawdziany startegiczne M. Bratnickiegotrustmanagerial staffsocial capitaltrust as a strategic resource of the enterprisestrategic tests of M. BratnickiKadra kierownicza w kreowaniu zaufania w przedsiębiorstwie – potencjalnego źródła przewagi konkurencyjnejManagerial staff in creating trust in a company − potential source of competitive advantageArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.201-21010.34658/oiz.2013.51.201-210