praca zbiorowaPlona, Natalia (red.)2021-06-172021-06-172020978-83-66287-77-8http://hdl.handle.net/11652/3584https://doi.org/10.34658/9788366287778Książka powstała w ramach projektu „Merytorycznie i przystępnie dla zwiększenia świadomości prawnej doktorantów” współfinansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach zadania publicznego pn. „Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”.Projekt okładki: Florczuk-Kołomyja, PatrycjaOpracowanie pt. "Kształcenie doktorantów – praktyczny przewodnik po przepisach" dotyczy problematyki bardzo aktualnej, obejmuje bowiem zagadnienia związane z niedawno powołanymi do życia szkołami doktorskimi, które stopniowo zastępują wygaszane już studia doktoranckie i stanowią nową jakościowo formę kształcenia doktorantów. Autorzy, pochodzący z kilku ośrodków akademickich, w większości będący doktorantami i specjalistami w omawianych sprawach, podjęli próbę uchwycenia najistotniejszych zagadnień, które już występują lub wkrótce wystąpią w praktyce funkcjonowania szkół doktorskich. Publikację otwierają rozważania odnoszące się do powoli wygasających studiów doktoranckich. Jak pamiętamy, w procesie legislacyjnym ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce studia doktoranckie poddano krytyce, przeciwstawiając im nową formę kształcenia w systemie szkolnictwa wyższego i nauki w Polsce – szkołę doktorską.plkształcenie doktorantów w Polscesamorządy doktoranckieszkoły doktorskieFundacja CRE8programy kształcenia szkół doktorskichocena śródokresowa doktorantówzatrudnienienie doktorantówpostępowanie w sprawie nadania stopnia doktoraKształcenie doktorantów. Praktyczny przewodnik po przepisach.Monografia10.34658/9788366287778