Walecka, Anna2015-06-032015-06-032013Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i Zarządzanie., 2013 z.49 s.139-148 sum.0137-25990000039338W serii gł. nr 1144.http://zeszyty.woiz.pl/Artykuł omawia najczęściej występujące w literaturze przedmiotu style kierowania pracownikami, a także próbuje odpowiedzieć na pytanie o optymalny styl kierowania w sytuacji kryzysu w przedsiębiorstwie. Sytuacja ta jest niezwykle trudna zarówno dla kadry kierowniczej, jak i pracowników. Często decydującą rolę odgrywa tu czas. Dlatego też menedżerowie powinni przyjmować styl kierowania adekwatny do zaistniałej sytuacji. Czasami będzie to styl demokratyczny, zdecydowanie częściej autokratyczny. W opracowaniu zawarto wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród 138 przedsiębiorstw znajdujących się w kryzysie.This article discusses the most common in the literature staff management styles, and tries to answer the question about the optimal management style in a crisis situation in the company. This situation is a very difficult for both managers and employees. Often, time plays a decisive role. Therefore, managers should take the leadership style appropriate to the situation. Sometimes it will be a democratic style, far more autocratic. The paper contains the results of empirical research conducted among 138 companies in crisis situations.application/pdfplstyle kierowaniasytuacje kryzysowezarządzanie zespołem ludzkimkryzys przedsiębiorstwamanagement stylescrisis situationsteam managemententerprises crisisStyle kierowania zespołami pracowniczymi podczas kryzysu w przedsiębiorstwieStyles of team employees during the crisis in the enterpriseArtykuł