Januszkiewicz, Aleksandra2015-06-032015-06-032013Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i Zarządzanie., 2013 z.53 s.187-197 sum.0137-25990000039324W serii gł. nr 1148.http://zeszyty.woiz.pl/Tematem niniejszego artykułu jest ewaluacja jako instrument rozwoju kultury uczenia się w organizacjach pozarządowych. Autorka stawia tezę, że wykorzystanie ewaluacji przez organizacje pozarządowe może znacząco przyczynić się do poprawy efektywności funkcjonowania tych organizacji poprzez wprowadzenie elementów kultury i praktyki uczenia się. Szczególna role w budowaniu potencjału ewaluacyjnego odgrywają liderzy organizacji.The subject of this paper concerns the role of evaluation in development of learning culture in non-governmental organizations. The Author argues that evaluation may increase the effectiveness of functioning of this sector though development of learning culture and practice. An important role in this process is played by the leaders of the organization.application/pdfplewaluacjarozwój organizacjiorganizacja pozarządowalider organizacjievaluationdevelopment of organizationnon-governmental organizationlearning organizationleader of organizationEwaluacja jako instrument wspierający rozwój organizacji uczącej się w sektorze non-profitEvaluation as an instrument contributing to development of learning organizations in non-profit sectorArtykuł