Mielczarek, Dariusz KrzysztofRed. nauk. Wydziału Zarządzania i Inżynierii Produkcji : Lewandowski, Jerzy2018-04-112018-04-112017Zeszyty naukowe. Politechnika Łódzka. Organizacja i Zarządzanie, z. 70, nr. 1220, s. 39-480137-2599http://hdl.handle.net/11652/1785W warunkach eksploatacji taboru kolejowego spotykamy się z występowaniem różnego rodzaju niesprawności, których negatywne oddziaływanie dotyka nie tylko samego taboru kolejowego, będącego własnością przewoźników kolejowych, ale też ma ujemny wpływ na infrastrukturę kolejową pozostającą w gestii zarządców infrastruktury kolej owej. Poprzez wczesne wykrycie niesprawności w taborze kolejowym możemy w sposób bezpieczny realizować proces przewozowy, tak w sektorze przewozu osób,jak i towarów. Ma to niebagatelny wpływ na minimalizację zagrożeń prowadzących do powstawania incydentów lub wypadków kolejowych. Wymienione zdarzenia kolejowe stanowią poważny czynnik kosztotwórczy, przede wszystkim dla przewoźników kolejowych, ponoszących znaczące nakłady finansowe na wypłatę rekompensat z tytułu odszkodowania na odbudowę infrastruktury kolejowej. W pracy wykorzystano studia literaturowe i obserwacje, jako metody badawcze. Celem niniejszego opracowania jest zapoznanie odbiorcy z diagnostyką taboru kolejowego w warunkach jego eksploatacji, przy zastosowaniu urządzeń detekcji stanów awaryjnych wspierających pracę pracowników rewizji technicznej oraz przedstawienie wpływu tychże urządzeń na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego w sektorze transportu towarów koleją.pltabor kolejowydiagnostyka taboru kolejowegodetekcja stanów awaryjnychbezpieczeństwo ruchu kolejowegoDetekcja stanów awaryjnych taboru dsat wsparciem w pracy eksploatacyjnej rewidentów taboru kolejowegoArtykuł