Olenderek, Maciej2015-06-032015-06-032011Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Architektura., 2011 z.1 s.75-78 sum.2083-72080000031873W serii gł. nr 1101.http://hdl.handle.net/11652/213W trakcie nauczania etyki zawodu napotykamy na problem konfrontacji postaw kolejnych pokoleń. Zasady etyki zawodowej odnoszące się do całego środowiska architektów zostały zatwierdzone w 2005 roku przez trzeci Zjazd Krajowy Izby Architektów. Proces nauczania etyki konfrontuje te zasady z szeroko akceptowanymi normami moralnymi i postawami kolejnych roczników studentów.When teaching the rules of the profession ethics we confront the emerging problem of the different generational approach to the profession code. The ethics of the architect profession, which apply to all members of the chamber of architects /as well as any other architects/ were passed and approved in 2005 at the III National Congress of the Chamber of Architects. In the course of teaching the profession ethics, the commencement of free competition as the best method of following the widely accepted moral rules, cannot be dismissed.application/pdfplNauczanie etyki zawodu architekta wobec pokoleniowych zmian zachowańTeaching the ethics of the architect proffesion in relation to generational behaviour changesArtykuł