Szrajber, Rafał2015-06-032015-06-032011Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Architektura., 2011 z.1 s.93-104 sum.2083-72080000031875W serii gł. nr 1101.http://hdl.handle.net/11652/215Gry komputerowe silnie oddziałują na kulturę i edukację młodych ludzi. Są zjawiskiem, które zawiera w sobie bardzo duży potencjał edukacyjny. Czy mogą stanowić narzędzie dydaktyczne w nauczaniu architektury -przedstawiony tekst jest głosem w takiej dyskusji.Computer games strongly influence the culture and education of young people. This phenomena contains a very large educational potential. Computer games can be a learning tool in teaching and promoting of architecture. Discussed examples illustrate how to use the values of cultural heritage in video games and beyond them (restoration of buildings of Venice as a form of casino Venetian in Las Vegas). Player through it's avatar gains new opportunities to explore the space described by the architecture. This allows to obtain a completely different perception of the surrounding virtual world.application/pdfplGry komputerowe w edukacji architektonicznej i kulturalnej - wirtualna przestrzeń jako środowisko zdobywania wiedzy o architekturzeComputer games in architectural and cultural education - virtual reality as the architectural knowledge-gaining environmentArtykuł