Cukrowska, Lidia2021-07-082021-07-082010Cukrowska, L. (2010). Badanie i ocena czynników psychospołecznych w mikro-przedsiębiorstwie na przykładzie stanowiska pracownika działu obsługi klienta . Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 46(1091), 175-194. https://doi.org/10.34658/oiz.2010.46.175-1940137-2599http://hdl.handle.net/11652/3773https://doi.org/10.34658/oiz.2010.46.175-194Zagrożenia psychospołeczne, nagminnie niedostrzeganie przez obie strony stosunku pracy, według różnych źródeł są główną przyczyną od 60 do 80% wypadków przy pracy. Szczegółowa analiza środowiska pracy uwzględniająca poza czynnikami fizykochemicznymi, czynniki psychofizjologiczne oraz obejmująca wszystkie aspekty pracy ocena ryzyka zawodowego stanowią solidną podstawę właściwego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. W artykule przedstawiono wyniki badań własnych dotyczące oceny poziomu odczuwanego stresu przez pracowników działu obsługi klienta w mikroprzedsiębiorstwie. W dalszej części zidentyfikowano zagrażające dobrostanowi pracowników stresory stanowiące podstawę oceny ryzyka zawodowego. W uwagach końcowych wskazano kierunek dalszych badań.Psychosocial threats, repeatedly not-noticed by both parties of the employment relationship, according to various sources are a main cause of 60 to 80% of accidents at work. A detailed analysis of the working environment taking into account apart from physicochemical factors, psychosocial factors, and risk assessment covering all work aspects provide a solid basis for proper management of occupational health and safety. The article presents the results of the research of the level of stress perceived by employees in customer service department in a small company (less then 10 employees). Hereinafter stress factors threatening the welfare of employees constituting the basis of the risk assessment were identified. Direction of further research was indicated in closing remarks.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkuzagrożenia psychospołecznedział obsługi klientaryzyko zawodowemikroprzedsiębiorstwowypadki w pracyzarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracypsychosocial threatscustomer service departmentsmall companyoccupational riskaccidents at workoccupational health and safety managementBadanie i ocena czynników psychospołecznych w mikro-przedsiębiorstwie na przykładzie stanowiska pracownika działu obsługi klientaResearch and assessment of psychosocial factors in a small company at the example of a customer service workersArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2010.46.175-19410.34658/oiz.2010.46.175-194