Staszewska-Furmanek, AnitaBolanowski, Tomasz2015-06-032015-06-032011Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Architektura., 2011 z.1 s.39-50 sum.2083-72080000031870W serii gł. nr 1101.http://hdl.handle.net/11652/210Pierwszy styk studenta I roku Instytutu Architektury i Urbanistyki PŁ z przygotowaniem do zawodu odbywa się w ramach przedmiotu wstęp do projektowania architektonicznego, prowadzonego przez Zakład Projektowania Zabudowy Mieszkaniowej i Usługowej. Jednym z kursowych zadań w ramach tego przedmiotu jest opracowanie zatytułowane wybrany detal architektoniczny. Oprócz założonych celów dydaktycznych pozwala ono na zapis tych elementów architektury łódzkiej, których pokazanie ze względu na wartość, charakter i różnorodność, a niejednokrotnie zły stan techniczny jest celowe. Prace są prezentowane na wystawach organizowanych w Instytucie i poza nim. Jednocześnie opracowanie to tworzy tradycję kształcenia studentów 1. roku IAiU PŁ.The one of several exercises, which is important in exercise profession an architect concerns architectural details of Lodz (period XIX and XIX/XX century). The exercise is composed of several parts: photos, measurements, drawings and plans of chosen detail and composition of chosen elements of detail. Every composition, which is created, forms different image and story about chosen detail in unreal context. Beside its didactic function, this exercise contributes to fix unknown or forgotten details of Lodz architecture on paper. It forms the tradition in education of students during first year of study in our Institute.application/pdfplKropki, kropki, kropki... potrzebna czy niepotrzebna tradycja w kształceniu studentów I roku w Instytucie Architektury i Urbanistyki PŁ? Spostrzeżenia na okoliczność jubileuszu i nie tylkoPoints, points, points... Necessery or unnecessery tradition in education of architecture students at I.A.&UArtykuł